You haven't verified your email address yet

Antique pair of candelabras in antimony alloy - Italy, late 19th century

Lot reference 13906085
Antique pair of candelabras in antimony alloy - Italy, late 19th century

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $29
Next minimum bid $35
Location: Italy
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $74.53
$
$

No bids placed.

$29 Bidder 8218
15-11-2017 20:14:39
$23 Bidder 1499
15-11-2017 18:40:23
$17 Bidder 9089
15-11-2017 08:56:02
$17 Bidder 8561
15-11-2017 08:56:02
$10 Bidder 9089
15-11-2017 08:55:49
$9 Bidder 8561
15-11-2017 08:55:49
$3 Bidder 9089
10-11-2017 16:03:25

In excellent condition

Outstanding pair of antique candelabras in antimony alloy, from the second half of the 19th century. In excellent condition. They have been modified and electrified in the 1950s, but the electrical system can be easily removed or repaired. Each candelabra has 3 arms and a large base, decorated with grotesque figures and flowers.

TO BE NOTED: the shipping costs include insurance and handling. Check the costs before bidding in order to avoid any issue. Please, keep in mind you are purchasing an antique item that can show flaws due to normal wear and tear. The object is sold “as is”, as per rules on the online shopping between private individuals.

It Chanel2014  

Feedback score: 95.6
Reviews given: 93
Member since: February 9, 2016
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    pas mal...
    View translation Automatically translated. Turn off

    clemouze August 2, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    todo correcto
    View translation Automatically translated. Turn off

    paco-castillo56 July 23, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    shipment took some time, its
    beautiful en well packed. tks
    View translation Automatically translated. Turn off

    Moya-s June 11, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ware ordentlich verpackt und sehr schön ohne Fehler.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Gruber123 May 14, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    lampe ist unbeschädigt angekommen genau wie das hornschiff....leider isr der ein ausschalter weggebrochen...aber allgemein ganz zufrieden...
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e181b0d April 27, 2018

  • Well received.

    Thank's.

    Fernando Alves

    fernandobrandaoalves April 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ok ok ok
    View translation Automatically translated. Turn off

    giuliosantilibri February 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ok
    View translation Automatically translated. Turn off

    Andres666 January 25, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ik ben niet te vreden over centuur dat is voor vrouwen
    View translation Automatically translated. Turn off

    ivanswimberghe January 20, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    This is a MAN vintage belt,in fact it has been approved in a MAN FASHON auction..do you think catawiki experts aren't able to recognize a man belt to a woman belt?maybe you don't like it,but this is a man belt bought from my father in the st LAURENT boutique in Paris many years ago and always worn by him and not by MY MOTHER!!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • extremely poor comunication from the seller, ended up updating the status of the item as (picked up) wich i never did and then disappear still haven't receive the item or get a refund... total rip off

    yannkennedy December 8, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    It's two months he has bought the item and to save post fees it hasn't paied it...two months in which he has the address to get it but he pretend I send the parcel without to pay the postal fees before...what about this poor person? Be carfull he doesn't look at the advice and then pretends things...is only his fault...everyone of more than 100 people had received their boughts,but they have paied the postal fees or they get items in my address!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    The elephant’s teeths are double broken.
    I don’t want this piece
    View translation Automatically translated. Turn off

    PESOREGUA December 5, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Vielen Dank!
    View translation Automatically translated. Turn off

    rkaipov November 24, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Délai de livraison très long et Emballage moyen.
    View translation Automatically translated. Turn off

    slaintemhath November 14, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Vous avez eu le delai puisque j'ai achete' les couchons a l'air avec lequels j'ai envoye'le colis POUR vous permette de recevoir les boutteiles pas casse'es ...comme il a ete'.....j'ai du attendere 3 jours la livraison de Amazon ...POUR l'embalage j'ai achete'celui utilise'par les vendeurs de vins....
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Very good seller

    irango November 10, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Molto professionale, ottimo articolo.
    Transazione perfetta!
    View translation Automatically translated. Turn off

    BOLY60 October 17, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Belles chaussures.
    Emballage parfait.
    Vendeuse à recommander.
    View translation Automatically translated. Turn off

    strikedu13 October 14, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Als ik geweten had dat het artikel in China was gemaakt, had ik het niet gekocht. De arbeidsomstandigheden zijn vreselijk.
    Jammer.
    View translation Automatically translated. Turn off

    BeerJari October 10, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Is not normal you give me a neutral feed for a shoes that I haven't made by myself....I sent you the exact item you have bought winning an auction....and if you have this kind of problems don't buy anything ....ALL is made in China!!!!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Material arrived the due date and well packaged.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Lucio1962faz September 28, 2017

  • Thank you!

    Glebushka September 12, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    sono rimasto molto soddisfatto complimenti al venditore eccellente serio è puntuale...
    View translation Automatically translated. Turn off

    davidof123 September 5, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    All received in good order,although the seller did not once answer to my e-mails to her and the shipping took place only after one week instead of 1-3 days after payment.
    View translation Automatically translated. Turn off

    lebrocantage August 29, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Transaction parfaite, superbes figurines à prix sympathique et envoi ultra rapide, à recommander sans aucun souci, Merci !
    View translation Automatically translated. Turn off

    zepp August 27, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    snel geleverd en uitstekend verpakt en kwam onbeshadigd aan. Echter kon het pakket niet met post.nl volgen. Milaan was de laatste volgplek
    View translation Automatically translated. Turn off

    fredericus59 July 30, 2017

  • Everything came in perfect order. As described.

    Soleus July 29, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Entrambi i capi in ottimo stato...gli STIVALETTI erano nuovi...peccato che la giacca non mi entri....era adorabile....
    View translation Automatically translated. Turn off

    Valencia17 July 27, 2017

View all 93 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $74.53
Austria $32.61
Belgium $32.61
Canada $74.53
Denmark $44.25
France $32.61
Germany $32.61
Ireland $44.25
Italy $17.47
Luxembourg $32.61
Netherlands $32.61
Norway $55.90
Poland $44.25
Portugal $44.25
Spain $32.61
Sweden $44.25
Switzerland $44.25
United Kingdom $32.61
Rest of Europe $44.25
Anywhere else $116.45

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

Question about this lot?

Contact our Customer Support

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 35,000 special objects up for auction every week.
or Sign in