You haven't verified your email address yet

2 bottles Tormore 12 years old - discontinued

Lot reference 16121855
2 bottles Tormore 12 years old - discontinued

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $73
Next minimum bid $80
Location: Netherlands
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $79.53
$
$

By bidding you confirm that you are 18 years or older.

No bids placed.

$73 Bidder 1770
27-01-2018 20:22:46
$67 Bidder 1672
27-01-2018 10:49:03
$61 Bidder 0719
27-01-2018 10:48:50
$61 Bidder 1672
27-01-2018 10:48:49
$55 Bidder 0719
25-01-2018 08:49:17
$48 Bidder 1770
24-01-2018 23:30:01
$42 Bidder 0719
24-01-2018 19:21:51

2 bottles - 70cl - 40% - discontinued

Volume on Label: 70cl
Packaging: Without original box

Rare and discontinued Speysider.

The nose is quite light and fresh. There are notes of cut hay and stemmy grass, cut flowers and a leafy note. Hints of resin and pine oil with malt extract and toasted barley, hints of cinnamon and pepper. The palate is of medium-body and very smooth. There are notes of Dundee marmalade with fresh zesty note. There are hints of slightly sour grape and fresh hay and grass. There are notes of barley sugar and a soft oak. The finish is of good length with a touch of oak and hay.

I do not sell to: USA, Canada, Hong Kong, Singapore and other countries where alcohol is prohibited.

Nl wpegd  pro top

Feedback score: 99.5
Reviews given: 202
Member since: August 11, 2014
  • Fast delivery and well packed. Thank you.

    user-116e40a January 18, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    danke
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-d9de831 January 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    danke
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-d9de831 January 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Everything very well. I recommend ...
    View translation Automatically translated. Turn off

    garbon January 7, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Vandaag het kavel mogen ontvangen. Zelfs rondom oud en nieuw een snelle levering. Dank daarvoor. Communicatie met Catawiki zelf was zeer prettig en uitermate klantvriendelijk!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Karsteneshuis January 2, 2019

  • Excellent delivery

    user-bdee24d December 30, 2018

  • Perfect service ! Recommended seller.

    user-6a2aec3 December 29, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Everything very well. I recommend ...
    View translation Automatically translated. Turn off

    garbon December 27, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Everything very well. I recommend ...
    View translation Automatically translated. Turn off

    garbon December 25, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Zoals altijd, snel en keurig verpakt...
    View translation Automatically translated. Turn off

    jangelos December 21, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Pakket in goede staat ontvangen
    View translation Automatically translated. Turn off

    IJzelendoorn December 20, 2018

  • Top, netjes verpakt en alles goed aangekomen.
    Duurde iets langer door kerstdrukte ondanks dat zou zeker weer zaken doen met wpegd

    Fairweather78 December 19, 2018

  • Personne de confiance, pas de soucis

    user-faf32b0 December 18, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Snelle levering, goed verpakt... keurige afronding van de aankoop.
    View translation Automatically translated. Turn off

    jangelos December 17, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goed verpakt, snelle levering TOP!
    View translation Automatically translated. Turn off

    marinusvanderstelt December 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goed verpakt. Geen problemen ondervonden. Snelle levering.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-6af843d December 7, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Excellent service & quick shipping. Great cognac. Thanks+++
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-7026675 December 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect delivery!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-6da76b0 November 14, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Helt igennem perfekt levering, hurtig, præcis og perfekt indpakket.
    Fejlfrit leveret. TAK
    View translation Automatically translated. Turn off

    JackDHD November 11, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Prodotto molto deludente nella prima descrizione non era specificato che le bottiglie erano mignon venditore non affidabile
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-9ee44d3 November 10, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I'm sorry you are disappointed. But you didn't read the product description well, it clearly states the bottles are 20 cl. You accuse me of fraude and that is not true and unfair.

    Did you really think you can get 5 large bottles of single malt scotch whisky for 97 euro's?
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Då jag inte fått min leverans än så tycker jag att det tagit alldeles för lång tid. 20 dagar har gått sedan jag betalade. Det tog säljaren två veckor att skicka paketen...
    View translation Automatically translated. Turn off

    RogerGunnarsson November 9, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hello Roger,

    I sent the package 3 days after you paid. Unfortunately I cannot do anything about how fast or slow the postal services act. You cannot blame me for that.

    The track & trace shows that your parcel is waiting for you at the pick-up location since nov. 7th.

    Kind Regards,
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ok..!!!!!!!!!!!!!!!!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    pietroguala November 7, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Everything very well. I recommend ...
    View translation Automatically translated. Turn off

    garbon November 6, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    speedy and efficient.
    View translation Automatically translated. Turn off

    AndreaM65 November 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Keurig verpakt en ruimschoots op tijd afgeleverd!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e30e25e October 31, 2018

View all 202 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $79.53
Austria $42.82
Belgium $30.59
Canada $79.53
Denmark $42.82
France $30.59
Germany $30.59
Ireland $30.59
Italy $30.59
Luxembourg $42.82
Netherlands $12.17
Norway $42.82
Poland $42.82
Portugal $42.82
Spain $42.82
Sweden $42.82
Switzerland $42.82
United Kingdom $42.82
Rest of Europe $42.82
Anywhere else $79.53

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: Apeldoorn (), Netherlands.

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in