You haven't verified your email address yet

Antique decorative vase in ivory - Colonial Mission - Kasai, D.R Congo

Lot reference 17267591
Antique decorative vase in ivory - Colonial Mission - Kasai, D.R Congo

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $147
Next minimum bid $160
Location: Netherlands
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $73.94
$
$

No bids placed.

$147 Bidder 4612
17-04-2018 19:46:57
$135 Bidder 6420
17-04-2018 17:03:27
$122 Bidder 3084
16-04-2018 07:02:51
$115 Bidder 3084
16-04-2018 07:02:42
$105 Bidder 6420
15-04-2018 23:32:06
$99 Bidder 6420
15-04-2018 23:31:59
$93 Bidder 6420
15-04-2018 23:31:41

In very good condition

Piece of elephant tusk magnificently carved, from the former Belgian Congo colony.
These sorts of objects were brought back to Belgium around 1935, by former colonists and were carved on commission in the region of Kasai, in the former Belgian Congo.

Height - 19,5 cm, diameter of the basis 6 x 5 cm, weight 352 grams.

The provider guarantees that this object is antique ivory, crafted before 1947, and thus, permitted under CITES regulations. This item will be delivered with a certificate from the Ruyten appraisal office, signed by the appraiser Jan Willem Ruyten. This piece will be sent via registered mail with track and trace, only within Europe.

NO SHIPPING OUTSIDE OF EUROPE.

Nl Limenzo  

Feedback score: 97.1
Reviews given: 72
Member since: October 18, 2016
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    The Alexandrit that I bought does not change colour as showed on picture. It is glass-clear instead of purple.
    Shame? I gess that you also as seller did know that. So shame on you sorry!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    trompmason September 13, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sorry Peter, but IGI certificate and description are not lying. For everybody to check; IGI Antwerp 239693434 Daylight-green Artificial light-purple. Blame IGI when you want, but not me. Shame on you.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goede verpakking.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Alberus August 29, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Mooi pak
    View translation Automatically translated. Turn off

    Gandalf-den-grijzen July 3, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Le sue email mi arrivano nelle spam ed ancora non so se ha spedito o no, perfavore mi aiutate? grazie Lorenzo Cappelli
    View translation Automatically translated. Turn off

    americanagency May 16, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear Lorenzo, that are not my Emails, but from DHL, who are informing you about the shipping. I send you the information in a privat message. Kind regards, Sebastian.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    perfetto
    View translation Automatically translated. Turn off

    lvmauro May 9, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very good!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-78fdc00 May 6, 2018

  • Very fast shipping and would buy again from this seller. Thanks!

    user-570fd7f May 4, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    vendedor confiable.
    View translation Automatically translated. Turn off

    LucianaAlves May 2, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    According to my information (from DHL with signature) it was delivered on the 23rd of April!!! If not please contact me first privat (and don't leave a feedback) so I can look into it! Kind regards Sebastian.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Excellent seller and competent advice to buy from this.
    Precise, serious and reliable person
    I was very satisfied
    Giustino Ing. Di Giacomo
    View translation Automatically translated. Turn off

    Giustino49 April 30, 2018

  • il certificato non contemplava la pietra sigillata e questo non era evidenziato nella descrizione!!
    il resto tutto perfettamente ok anche nel tempo di consegna.
    buon rivenditore

    user-24771b3 April 21, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear sir, madam, very sorry that you are not 100% satisfied. If you really think that another stone should be part of the certificate then there should be made a mistake at IGI. In that case, I request you to return the stone so that I can file it with the International IGI in Antwerp. Send me a private message. If not then I assume that you are still happy with your stone. With kind regards, Sebastian.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    pas de nouvelles depuis l'achat ??
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-22d067f April 19, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Parce que vous n'étiez pas à la maison le 6 avril, selon le livreur, il y a un message que vous pouvez ramasser le colis à la poste. Il est donc déjà prêt pour vous à partir du 7 avril. Salut, Sebastian
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goed verpakt en snel geleverd.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Ronnyvera April 18, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Très bien
    View translation Automatically translated. Turn off

    patricksarda April 6, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Beeldje uitstekend verpakt en snel geleverd ------ Prima Verkoper !!
    View translation Automatically translated. Turn off

    corneliswillard March 31, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Keurig verpakt
    View translation Automatically translated. Turn off

    Steenvogel March 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Oggetto ottimo ma lascio feedback positivo ma con molti dubbi perché il certificato non è stato inserito ma spedito via email e quindi potrebbe essere un falso.
    View translation Automatically translated. Turn off

    terribile49 March 6, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Kavel in keurige staat in ontvangst genomen
    View translation Automatically translated. Turn off

    uddelp3 February 9, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Zoals altijd weer super. Thanx!!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    DVrijhot December 5, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Super!!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    DVrijhot November 8, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hat alles sehr gut geklappt.
    Und es lag noch eine nette Nachricht dabei.
    Danke
    Gerne wieder!
    View translation Automatically translated. Turn off

    luiseg October 28, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.

    wallets inside dirty and ruined. refuses to pay my expense. seller from
    avoid absolutely
    View translation Automatically translated. Turn off

    FrancescoTiriolo1980 October 16, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    As I told you before: First you wait 9 days with payment. Second you called me a clown because you received the item within 9 days after the payment and that was according to you too long. And third you come with accusations which are definitely NOT TRUE. It wasn't dirty and ruined at all. You are trying to get a deal out of this which I find not acceptable. It is very sadly and a pity that there are such unfair buyers like you. When you don't want an item DO NOT BID, but don't come with ridiculous accusations.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Super! Thanks.
    View translation Automatically translated. Turn off

    DVrijhot October 5, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Mooie armband zoals beschreven .
    Leuk was het briefje met de " veel plezier ermee " wens !
    Helemaal tevreden .
    View translation Automatically translated. Turn off

    jeannettecornelissen October 3, 2017

View all 72 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $73.94
Austria $36.97
Belgium $24.65
Canada $73.94
Denmark $36.97
France $24.65
Germany $24.65
Ireland $36.97
Italy $24.65
Luxembourg $36.97
Netherlands $18.49
Norway $36.97
Poland $36.97
Portugal $36.97
Spain $36.97
Sweden $36.97
Switzerland $36.97
United Kingdom $36.97
Rest of Europe $36.97
Anywhere else $73.94

Question about this lot?

Contact our Customer Support

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 35,000 special objects up for auction every week.
or Sign in