You haven't verified your email address yet

1995 Marchesi Antinori "Pian delle Vigne" Brunello di Montalcino DOCG & 2001 Bertani Amarone della Valpolicella Classico DOCG - 2 Magnums (150cl) with OWC

Lot reference 17336183

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $252
Next minimum bid $277
Location: Italy
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $184.85
$
$

By bidding you confirm that you are 18 years or older.

No bids placed.

$252 Bidder 5029
18-04-2018 20:35:14
$240 Bidder 0565
18-04-2018 16:14:47
$221 Bidder 5029
17-04-2018 03:00:18
$209 Bidder 5029
17-04-2018 02:58:47
$197 Bidder 5029
17-04-2018 02:58:08
$184 Bidder 5029
17-04-2018 02:56:46
$172 Bidder 5029
17-04-2018 02:56:40

Labels, capsule and level in excellent conditions. Please see the original pictures. 94 Points Wine Spectator and James Suckling

Number of bottles: 2
Bottle size: Magnum (1.5L)
Region: Amarone, Brunello di Montalcino, Tuscany, Veneto

Note well:
________

The images of our auctions represent the bottles actually offered for sale, realized from our staff, and are exactly the bottles that you will receive at home! The conditions are always perfect!
And more: all wines sold by us, are maintained in perfect condition, in our temperature controlled warehouses at 14 and 16 ° C, in a horizontal position and in the absence of light.


Lot of 2 bottles Magnum 150 cl (2 x 1.5 Liter) with OWC:

1 x Brunello di Montalcino 1995 Docg "Pian delle Vigne" - Marchesi Antinori

1 x Amarone della Valpolicella Classico 2001 Docg - Bertani - Veneto

94 Points Wine Spectator

94 Points James Suckling

Labels, capsule and level in excellent conditions. Please see the original pictures.


Brunello "Pian delle Vigne" Description:
_______________________________

Red color steals full ruby
Wide and complex mature nose with cherry feelings, raspberry, light notes of tobacco and pleasant feelings of coffee and cacao.
To the taste the wine is offered particularly wide and full with determined and elegant tannins, the end is along and persistent.


Amarone Bertani Description:
_______________________

Intense red color, with ruby shadings. They detach to the nose typical notes of plum, cherry and marasca to which it follows a great variety of tones: fruit, spices and liquorice. One opens in mouth with all the fruits to red berry that are repeated for length, sweetened from notes of vanilla on a soft and thick material, in perfect equilibrium with acidity and tannic notes.
Intense red color, with ruby shadings.
Detach to the nose typical notes of plum, cherry and marasca to which it follows a great variety of tones: fruit, spices and liquorice. One opens in mouth with all the fruits to red berry that are repeated for length, sweetened from notes of vanilla on a soft and thick material
In perfect equilibrium with acidity and tannic notes.

Shipping Details:
_____________

Labels, capsule and wine level in excellent status, please see the original pictures.
The bottles in the pictures are exactly the bottles you will receive at home.

Secure shipping with solid package with express courier: I use Sda and Nexive Express Courier for Italy; Dpd, Tnt and Ups for all the EU-Country. It depends from the destination Country. I will post the tracking number after shipped. No possibility to send back once You have received it.

Please check the shipping cost for each Country.

For Australia, Switzerland, Norway, Liechtenstein, Island and all the other places EXTRA EU (Usa, Canada, Australia, New Zeland, etc.) the purchaser will pay the Custom Tax of his Land if they are provided. Please verify that you have insert your correct address for delivery.

For countries with customs restrictions, please verify that You are able to receive the parcel.

If the parcel will not delivery and will come back to us, the purchaser will pay the entire cost for a second shipment.

Good Luck at all by bidding.

It SOLOGRANDIVINI  top

Feedback score: 100.0
Reviews given: 209
Member since: October 6, 2017
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Tutto OK
    View translation Automatically translated. Turn off

    Foster43 December 14, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    TUTTO PERFETTO, GRAZIE
    View translation Automatically translated. Turn off

    cri73 December 13, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Envio muy rapido y correcto cumpliendo todas las espectativas
    View translation Automatically translated. Turn off

    2477map December 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sent quickly and well packaged.
    View translation Automatically translated. Turn off

    MerijnS December 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Pacco arrivato in tempo , ben imballato
    Tutto ottimo 👍👍
    View translation Automatically translated. Turn off

    Animal73 December 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    很快谢谢
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-6f9446d December 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Livraison compliquée plus de 2 semaines
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-a07a039 December 12, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear Sir,
    I’ m sorry but I don’t accept your feedback. We received your payment on 26th November and shipped after only 2 day in 28tg November.
    The only think complicated is the address you gave us, Mr. Fred Fred.
    As you can see from the Dpd tracking number 08448008753810 the courier says your address is not correct! If you don’t know where you live is not my fault!
    However, I supported you for the delivery, in fact you received the parcel after I contacted you!
    It is really sick find ungrateful people like you.
    You are no more welcome and please stay away from our auction. We don’t need people like you!
    Thanks a lot.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Non l’ho ancora ricevuto
    View translation Automatically translated. Turn off

    Jacopon1 December 11, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Spedizione corretta imballaggio perfetto
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c6ba31f December 11, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect ontvangen !
    Nu nog proeven en genieten 😉
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-a74d87b December 10, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Arrived well,thank you,although the wooden box was broken.
    In this case did not do much diference,but it is a recurrent problem with your packing.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-79c1baa December 8, 2018

  • Is this seller lying that he has shipped the lots and he never did? Am I right? Two weeks has gone from shipping and the lot is still on the road?

    jukkakp December 7, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    The seller lying? this is your DPD tracking number 08448008753492, it was delivered yesterday 10th December.
    I don' t understand what you mean and what you want!
    Please clarify, Our parcel was delivered as you can see from the tracking number.
    We don't need to lie! NEVER! We do business WITH the customers and FOR the customers.
    But if you leave a feedback without asking our help or support, we cannot know what is the problem.
    And more, If you live in Finland It takes a little bit more time then other part of Europe for delivering.
    Please contact us if you need more help.
    Thanks a lot.
    Antonio
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Tutto bene solograndivini ottimo venditore
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-b7d95bc December 7, 2018

  • Excellent all round - easy website and the wine arrived today, in excellent condition.

    user-494f197 December 7, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Spedizione rapida. Imballaggio perfetto. Grazie mille !!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    00golden December 7, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    The beautiful wines have arrived in good shape. Very well stored for transport! Thank you so much for the extra bottle. I will put them away foor a while, but ofcourse lokking forward to tasting them.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-53c5777 December 6, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Il prodotto è conforme ma i tempi di consegna lunghi e stati rimandati 3 volte!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-4e463af December 5, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Gentile Acquirente,
    La ringrazio per il Suo acquisto e per la Sua recensione. Il pagamento del Suo ordine è stato ricevuto in data 27.11 e la spedizione avvenuta il 30.11, entro i 3 giorni previsti dalle linea di condotta di Catawiki. Vedo dal tracking che la consegna è stata concordata tra Lei e il corriere piu' di una volta.
    Purtroppo ci addossa colpe che non abbiamo: il corriere è una ditta esterna che opera al di fuori della nostra volontà. Pertanto rallentamenti nelle consegne non dipendono da noi. Ovviamente siamo ben lieti di intervenire qualora un acquirente ci segnali un disservizio, ma nel Suo caso specifico non ho trovato nessuna mail o segnalazione da parte Sua che indicasse tale ritardo o che ci chiedesse di intervenire per accelerare i tempi di consegna.
    Come avremmo potuto essere a conoscenza della situazione senza un Suo minimo cenno?
    La invito, qualora lo ritenga opportuno e senza impegno, a rivedere il Suo giudizio. La ringrazio per la comprensione.
    Antonio
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sehr zufrieden
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-faba25f December 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Puntuale e ottimo imballo
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-fdbfc7e December 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    top seller : very good packaging and delivery without problem
    View translation Automatically translated. Turn off

    Claudeclaude December 4, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    top packaging : professional , I recommend
    View translation Automatically translated. Turn off

    Claudeclaude December 4, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Top packaging !!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    GVF December 3, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect, communication trough catawiki, ordenly packed and quick shipment, thank you!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-71cedf0 December 2, 2018

  • Quick and well packaged.

    TheWineCru November 30, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Thank a lot
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Correcte en snelle levering👍
    View translation Automatically translated. Turn off

    Dewitd November 30, 2018

View all 209 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $184.85
Austria $48.06
Belgium $48.06
Bulgaria $48.06
Croatia $48.06
Cyprus $48.06
Czech Republic $48.06
Denmark $48.06
Estonia $48.06
Finland $48.06
France $48.06
Germany $48.06
Greece $48.06
Hungary $48.06
Ireland $48.06
Italy $30.81
Latvia $48.06
Lithuania $48.06
Luxembourg $48.06
Malta $48.06
Netherlands $48.06
Poland $48.06
Portugal $48.06
Romania $48.06
Slovak Republic $48.06
Slovenia $48.06
Spain $48.06
Sweden $48.06
United Kingdom $48.06
Rest of Europe $184.85
Anywhere else $184.85

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in