You haven't verified your email address yet

Design from the royal family. Emerald weighing 10.85 ct and 0.80 ct diamonds. 18 kt gold ring. Handmade

Lot reference 18125897
Design from the royal family. Emerald weighing 10.85 ct and 0.80 ct diamonds. 18 kt gold ring. Handmade

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Emerald ring with a very large emerald of excellent quality. Luxurious design. Gold weight: 9.92 grams. Diamonds 0.80 ct, 18 kt gold - with IGI report

Type: Ring
Gender: Women
Material: Gold
Material Fineness: 18 kt.
Size: 18,6mm,59,USA 8.7,Kanada 8,England R,Frankreich 19
Condition: New
Pre-1980: No
Main Stone: Emerald
Surrounding Stones: Emerald

Luxury ring with valuable, large emerald of excellent quality and diamonds.
The ring is exclusive and handmade, an identical ring with the same stone does not exist. The ring is unique and a one-off.

Precious metal: 18 kt gold/750 yellow gold
Precious metal weight: 9.92 grams
Gemstone/main stone: emerald
Side stone: diamond
Number of gemstones: 1x emerald and 31 diamonds
Emerald dimensions: 15.26 x 13.82 x 4.99 mm
Size of diamonds: 2.0 mm
Cut of emerald: emerald cut
Diamonds: brilliant cut
Emerald weight: 10.80 ct
Clarity of diamonds: SI1/2
Diamond colour: G-H
Emerald colour: green
Treatment: oiled (see certificate)
Hallmark: 18 kt
Certification: IGI report
Hallmark: 18 K

The ring was manufactured in Germany.

The stone was cut in India and is certified by IGI.
All taken photos are unedited but the ring was held underneath a lamp to authentically depict the clarity and colour of the stones.
The ring comes in a luxury gift box.

We are paying customs duties for buyers outside of the European Union.

Insured shipping with tracking number.

De DiamondLuxuryJeweleryGermany  pro

Feedback score: 96.0
Reviews given: 26
Member since: May 21, 2017
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Os brincos sao bonitos mas um deles tinha o fecho estragado. A mola nao fecha bem. Recebi hoje dia 19. Bem embalados. Vou mandar arranjar a um profissional. Cumprimentos
    View translation Automatically translated. Turn off

    marga4 October 19, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    erreur d’ affichage
    boucles d
    oreille annoncées a 35 mm au lieu de 31mm.
    Le vendeur a reconnu l erreur et a accepté sans difficulté le retour des boucles d’ oreille ce qui est appreciable.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-20a7224 July 20, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear buyer, you get the earring with certificate.We show the earring with messurement on the photo
    We take the earring back and you get money back.Please sent it back so soon as possible.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    orechini belli come da descrizione
    View translation Automatically translated. Turn off

    mambolina June 29, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I am very unhappy. The ring has a big default that was not shown on the pictures. As a result, I cannot change the size because it may break ! No refund either. To avoid.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Petitlion May 25, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear buyer, a
    As usully emeralds have always cracks in the stone.
    Please check the photos again,these show the crack's in the stone. I put it under lamp to show the cracks in the stone. It's not true the stone can breack and we ask you let to change the ring to the same but with other stone and to resize in your size.You dont want to change the ring or let to resize by us, but give us bad feedback.
    We can't refund the paytment by ourself.
    Please contact Catawiki and ask how to get refund. Thats can decide catawiki only. Did you contact the catawiki? You dont want the ring now, because it's was very expensive for you, you need only money back but, we are understand, but you dont need lie about the crack's and that you cant let to resize.
    Thank you
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Voy a cambiar el sistema de cierre, para hacerlo más seguro.Los pendientes preciosos
    View translation Automatically translated. Turn off

    Magdalena22Garcia12 May 10, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect quality but can you send me the gemmological report please? You forgot to send it. Thanks.
    View translation Automatically translated. Turn off

    marcoantoniodonders May 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Heel mooi! De verzending verliep perfect!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Tineke6 February 10, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bien recu dans des délais courts et très bien emballé.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Rosemary14 January 28, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Correspond à la description
    View translation Automatically translated. Turn off

    FrdricPoulain January 26, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ok,
    produit correspond à la description, tres joli.
    livraison tres rapide
    merci
    View translation Automatically translated. Turn off

    bru14 December 30, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    alles verliep zoals afgesproken, prima geregeld.
    View translation Automatically translated. Turn off

    hebes November 19, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ik heb zelf gevraagd voor een latere aflevering aangezien ik niet in Nederland was maar het is later in een goede staat afgeleverd zoals ik al heb door gegeven.
    View translation Automatically translated. Turn off

    GerdaJC41 October 9, 2017

View all 26 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs

United States from $0.00

More information

Trusted shipping

  • Trusted carriers
  • Lower shipping fees
  • Integrated Track & Trace system

Carrier options

  • Tnt_big-@2x
  • Dhl-express_big-@2x
  • Keavo_big-@2x
  • Ups_big-@2x
  • Dpd_big-@2x
  • Gls_big-@2x

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in