You haven't verified your email address yet

Beautiful French gold plated clock with image of a mill and farmer's wife - France approx. 1880

Lot reference 18468559

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in:

Current bid $159
Next minimum bid $171
Location: Netherlands
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $118.36
$
$

No bids placed.

$159 Bidder 4432
17-06-2018 20:03:32
$142 Bidder 8975
16-06-2018 17:57:17
$118 Bidder 8975
16-06-2018 17:55:24
$112 Bidder 8975
16-06-2018 17:55:12
$106 Bidder 0635
16-06-2018 12:19:41
$82 Bidder 9544
15-06-2018 00:26:19
$65 Bidder 9916
14-06-2018 23:49:57

Mechanical - 8-day movement

Beautiful French gold plated clock with beautiful image of a mill and farmer's wife. Gold plating has been partially restored.
France, approx. 1880.

Measurements: 32 x 33 cm
Weight: approx. 3 kg

This clock comes with a winding key and pendulum.
The movement has been serviced and it works well.


Registered shipping.

Nl Mozhgan  top

Feedback score: 98.8%
Reviews given: 180
Member since: July 10, 2017
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Snelle levering en goede service.
    View translation Automatically translated. Turn off

    LeusinkE August 13, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ottimo oggetto
    buon venditore
    anche se con piccolo problema
    c'è stato un buon dialogo tra persone che si sono accordate
    consiglio questo venditore
    View translation Automatically translated. Turn off

    nicolaenricanoi2 August 9, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Het kavel is precies zoals in de omschrijving was weergegeven. De verkoper heeft het artikel uitstekend verpakt en binnen drie werkdagen verzonden. Buitengewoon goede samenwerking met verkoper.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-85fff34 August 2, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Compliment voor de snelle verzending.
    De foto van het bronzen beeld op de veilingsite van Catawiki was misleidend. De glans van het brons daar geeft een veel lichtere
    touch, dan de werkelijke glans.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Jan18-33veldt July 26, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Zeer prettig contact. Goed verpakt en correcte levering.
    Bedankt
    View translation Automatically translated. Turn off

    chape July 26, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Excellent seller. Very well protected packet and super fast shipping. Highly recommendable.
    View translation Automatically translated. Turn off

    alexpercha July 10, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Superbe objet, envoi rapide : parfait, merci
    View translation Automatically translated. Turn off

    rpedd July 10, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Magnifique statue
    View translation Automatically translated. Turn off

    Berlureau July 10, 2018

  • The soapstone sculpture was received in good condition. instant foam packing was used to have the soapstone completely embedded in the foam to secure protection.

    LeeandArt2017 July 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very well packed and protected parcel. Used the newest package materials/technology to prevent damage to the object that was shipped.
    View translation Automatically translated. Turn off

    wemming June 29, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    molto bella soddisfatta
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-de7dc73 June 29, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Een stuk van de boog is afgebroken tijdens de verzending !
    View translation Automatically translated. Turn off

    robke2 June 26, 2018

  • Everything went fine.
    My gratitude to the seller.

    wasili June 18, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear Sir: received in good packing thanks,and hope it will work well.
    Best Regards.
    View translation Automatically translated. Turn off

    GeorgeLeee June 15, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    zeer goede verkoper
    View translation Automatically translated. Turn off

    lei55 June 13, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Uitstekend contact gehad met verkoper. Vanwege de kwetsbaarheid is de klok met coupes niet per post verstuurd maar hebben wij elkaar halverwege onze woonplaatsen ontmoet. Een heel prettig contact!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-d59da86 June 6, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Heel goed de aankoop binnengekregen, snel en zeer goed ingepakt!
    View translation Automatically translated. Turn off

    roosdeboeck June 1, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ik heb de olifant nog niet mogen ontvangen!!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    auckie June 1, 2018

  • The packaging was good. Fast delivery. Everything was alright. Thank you.

    user-187dce0 May 31, 2018

  • The packaging was good. Fast delivery. Everything was alright. Thank you.

    user-187dce0 May 31, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bell’oggetto. Spedizione veloce. Piccolo difetto sulla croce che a mio giudizio era bene fare presente nella descrizione poiché dalle foto era impossibile vedere.
    Grazie
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-b2aac6b May 30, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    E più di 12 giorni che ho pagato e non ho ancora ricevuto i vasi.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Zamma May 28, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear Stefano,
    I am happy to see that you received the package in good condition. You wrote me that you like them and you paid only 25 Euro for this nice set of Chinese vases. I did my best to speed up the delivery and you received the vases within 10 days after I sent them, which was within 3 days after you paid them. I would greatly appreciate if you could change your negative feedback. It is not within my power to speed up the delivery after I gave out the package to the courier and I have contacted the courier three times on your behalf. I hope you enjoy the vases. Best regards, Mozhgan.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very nice seller, beautiful item as described, fast shipment! Recommended!
    View translation Automatically translated. Turn off

    HPieroni May 23, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    netjes afgeleverd
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-70d4e4c May 22, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    l orologio aveva segni di usura sul lato superiore parte della cornice era attaccata con lo scoch ed in basso l'angolo della base era poggiato.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-6349ea6 May 18, 2018

View all 180 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $118.36
Austria $59.18
Belgium $21.31
Canada $88.77
China $118.36
Denmark $59.18
France $59.18
Germany $59.18
Ireland $59.18
Italy $59.18
Luxembourg $59.18
Netherlands $23.67
Norway $59.18
Poland $59.18
Portugal $59.18
Spain $59.18
Sweden $59.18
Switzerland $59.18
United Kingdom $59.18
Rest of Europe $59.18
Anywhere else $94.69

Question about this lot?

Contact our Customer Support

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

  • Mastercard
  • Visa
  • Bank transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 35,000 special objects up for auction every week.
or Sign in

Never miss another special object!

Catawiki auctions off 30,000 special objects every week. Leave your email address, and we will send you free updates on our special objects and great discounts.

No, I'm not interested in special objects or discounts