You haven't verified your email address yet

Corry Ammerlaan van Niekerk - elegant sculpture on a marble base - "Mens in Beeld" - commissioned sculpture

Lot reference 18608893
Corry Ammerlaan van Niekerk - elegant sculpture on a marble base - "Mens in Beeld" - commissioned sculpture

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in:

Current bid $205
Next minimum bid $217
Location: Netherlands
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $35.51
$
$

No bids placed.

$205 Bidder 0432
20-06-2018 20:16:04
$194 Bidder 3323
20-06-2018 20:14:37
$182 Bidder 0432
20-06-2018 20:13:04
$170 Bidder 3323
20-06-2018 20:11:31
$158 Bidder 0432
20-06-2018 20:09:34
$134 Bidder 3323
20-06-2018 20:08:37
$123 Bidder 0432
20-06-2018 20:05:42

2004, Bergschenhoek, the Netherlands

Bronze-plated (metal alloy with a bronze layer) sculpture with two human figures in a circle, on a marble base.

The title of this sculpture is "Man in Sculpture".
It is commissioned by MS research Voorschoten.
It is a collector's item, issued as a limited edition.

Total height 27.5 cm.
Sculpture width 11 cm.
On marble pedestal of 7 cm and 5 x 5 cm wide.

In excellent condition.

Will be sent by registered and insured mail.
Because a signature is required for delivery, someone must be present to receive the package.

Please note: when you purchase multiple lots, either as a domestic or foreign buyer, the purchased items will be shipped together and any excess shipping costs will be refunded.

Nl Enjeru  

Feedback score: 99.6%
Reviews given: 563
Member since: January 6, 2015
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect package, wonderful sculpture. Thanks a lot!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Papa75mm August 16, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Wonderful. Thank You
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-fd45262 August 13, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dieser kleine "Wurm" ist entzückend! Ich freue mich über den Zuschlag. Ich habe ihm neben einigen Büchern einen würdigen Platz gegeben, wo ich ihn immer gut sehen kann.
    Freundliche Grüße
    Gisela
    View translation Automatically translated. Turn off

    GiBiIlBaThi August 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Prima verzorgd snel en netjes verpakt
    View translation Automatically translated. Turn off

    pvanmulken August 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    alles ok!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-64ef99e July 28, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Alles is goed aangekomen .
    Bedankt voor al het moois
    View translation Automatically translated. Turn off

    Hjaras July 24, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    the statue was meant to be a wedding gift... but so far after more than 1 month I don't have the parcel, and nobody knows where is it.
    This is unacceptable
    View translation Automatically translated. Turn off

    AndreaSpagna July 24, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Since your first message on 6th of July I have been very busy with the postal service trying to locate your parcel. All this time I kept in touch with you about updates.
    The parcel was sent directly after payment on 21st of June. I am very sorry this was a wedding gift, as I told you earlier. Sure this is unacceptable. But this is the fault of the postal service and I can not do anything more than I did. The investigation of the whereabouts of the parcel is still ongoing. If it appears to be missing I will refund you completely.
    Kind regards
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Leuk beeldje om te zien. Maar het is absoluut GEEN BRONS. Eerlijkheid duurt het langst. De verkoper bedient zich van struisvogelpolitiek. Ontkend alles. Ongelofelijk brutaal. Een afrader !
    View translation Automatically translated. Turn off

    okkie1969 July 24, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Eerlijk??? U verdraait de zaken.
    Ik heb u toch netjes en tot twee maal toe aangeboden om het sculptuur te retourneren en u alle gemaakte kosten te vergoeden!
    Het feit dat u een prachtig beeldje van mij gekocht heeft wil nog niet zeggen dat u het recht heeft om mij te beledigen en te beschuldigen.
    Wie denkt u wel niet wie u bent!
    Gelukkig tellen mijn ruim 540 positieve feedback's zwaarder :-)
    Hier laat ik het maar bij.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Het bronzen beeldje is in goede orde aangekomen. Krijgt een mooi plaatsje
    View translation Automatically translated. Turn off

    drLarry July 19, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    nel mio accaunt è stato sostituito il mio indirizzo con i miei numeri di telefono per cotatto alla consegna. ho mandato stamattina il mio indirizzo sia a catawiki che al venditore. spero bene
    View translation Automatically translated. Turn off

    robertocafa2 July 17, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Un défaut, invisible sur les différentes photos, me contrarie car bien caché justement : la statue est abîmée sur le ventre de la jeune fille , une tache comme du moisi qui ne partira pas.
    View translation Automatically translated. Turn off

    nichirena July 9, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Spijtig om te lezen dat u niet geheel tevreden bent over het geleverde kavel. Het vlekje waar u zich aan ergert is patina, dit komt voor bij de meeste oudere sculpturen.
    Uw suggestie dat het vlekje bewust niet op de foto zichtbaar zou zijn geweest ? Dat ergert mij en zo zit ik niet in elkaar !
    Ik heb even uw 31 gegeven feedback's bekeken waarvan 6 neutraal en 1 negatief.
    Dat zegt voor mij genoeg, toch veel plezier van het beeldje gewenst.

    Met vriendelijke groet, Enjeru.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goede verpakking, snelle levering.
    View translation Automatically translated. Turn off

    pensioen June 26, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    op pagina van lot gevraagd of beeldje gesigneerd was; geen reactie.
    bij aankomst blijkt geen signatuur, hetgeen ik betreur.
    verpakking goed.
    dank
    View translation Automatically translated. Turn off

    lfrumau May 8, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Wij hebben uw vraag/bericht niet ontvangen en zullen Catawiki om opheldering hierover vragen. Het beeld is verkocht zoals omschreven, wij hebben bij de omschrijving niet vermeld dat het gesigneerd zou zijn. Met vriendelijke groeten Enjeru
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Item was goed verpakt en snel verzonden. Prima service.
    View translation Automatically translated. Turn off

    renskegeelhoed May 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goed stevig en beschermd ingepakt. Een prima levering.
    View translation Automatically translated. Turn off

    kmolenmaker April 11, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Zeer zorgvuldig en beschermd verpakt voor verzending. Het door mij bestelde beeldje in perfecte staat.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Weijdemuller April 11, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    sculpture voldeed aan verwachtingen, snelle levering en een betrouwbare verkoper
    View translation Automatically translated. Turn off

    pensioen February 19, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goede communicatie, goed verpakt en mooi bronzen beeld.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Antiqua February 19, 2018

  • Thank you very much for this pleasure that you gave me with this sculpture :) wish you all the best :)

    Atanatos February 12, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Snelle levering en goede verpakking!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Es309 February 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Het is een heel mooi sculptuur van twee mensfiguren, wij zijn er heel blij mee het is een genot om naar te kijken. Het was ook perfect verpakt. Bedankt !!!!!!
    Groet, Aad en Astrid
    View translation Automatically translated. Turn off

    Moppie-10 February 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Super, snel verzendet en goed verpakt
    View translation Automatically translated. Turn off

    dgirod January 26, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    De "dame" is in goede handen . Bedankt voor het goede verzenden van dit opject .
    View translation Automatically translated. Turn off

    P461 January 24, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Quick response, excellent wrapping, product received in good order
    View translation Automatically translated. Turn off

    BastiaanVanVoorn January 23, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Mooi brons
    View translation Automatically translated. Turn off

    CMCor January 20, 2018

View all 563 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $35.51
Austria $22.49
Belgium $22.49
Canada $35.51
Denmark $22.49
France $22.49
Germany $22.49
Ireland $28.41
Italy $22.49
Luxembourg $22.49
Netherlands $10.18
Norway $28.41
Poland $28.41
Portugal $28.41
Spain $22.49
Sweden $22.49
Switzerland $28.41
United Kingdom $22.49
Rest of Europe $28.41
Anywhere else $35.51

Question about this lot?

Contact our Customer Support

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

  • Mastercard
  • Visa
  • Bank transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 35,000 special objects up for auction every week.
or Sign in

Never miss another special object!

Catawiki auctions off 30,000 special objects every week. Leave your email address, and we will send you free updates on our special objects and great discounts.

No, I'm not interested in special objects or discounts