You haven't verified your email address yet

Picard Cadie Geneve - Chronographe Triple Calendrier Moonphase - Men - 1990-1999

Lot reference 18618087
Picard Cadie Geneve - Chronographe Triple Calendrier Moonphase - Men - 1990-1999

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $772
Next minimum bid $832
Location: Switzerland
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $71.27
$
$

No bids placed.

$772 Bidder 3737
18-05-2018 18:11:32
$712 Bidder 5940
17-05-2018 20:37:07
$653 Bidder 2499
15-05-2018 00:44:26
$593 Bidder 2499
15-05-2018 00:44:22
$570 Bidder 2499
15-05-2018 00:44:19
$546 Bidder 2499
15-05-2018 00:44:16
$522 Bidder 2499
15-05-2018 00:44:12

Automatic - Steel - Étui de protection neutre

Brand: Picard Cadie Geneve
Model: Chronographe Triple Calendrier Moonphase
Gender: Men
Period: 1990-1999
Movement: Automatic
Case material: Steel
Extras: Étui de protection neutre
Type: Chronograph wristwatch

We are putting on sale a magnificent chronograph watch produced by Picard Cadie Geneve.
Characteristics:
Steel case, Diam. 38 mm Silver-plated guilloche dial with radiating ribs and perpetual date (read by the red pointer hand). Three counters: seconds at 9 o'clock, minutes at 12 o'clock, hours at 6 o'clock and moon phase at 3 o'clock. Beaded markers and stylized blued steel hands. Neutral black leather straps, 21 cm long. Movement: VALJOUX / 7750 mechanical self-winding calibre, modified moon Swiss.
Condition: The watch works perfectly, the pictures are part of the description.

Registered and insured shipping by parcel post with tracking number.

Ch luxery swiss watch  

Feedback score: 96.2
Reviews given: 87
Member since: July 26, 2017
  • Hi,
    The watch arrived promptly, within4.days of payment
    It was in the consition described and keeps time perfectly.
    All Good !

    user-d27a64c January 22, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Encomenda recebida em boas condições
    Tudo OK
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-7ae133f January 22, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    excellent, and fast shipment.
    View translation Automatically translated. Turn off

    sarrasani January 14, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    100% de satisfaction très bien emballe modèle neuf merci beaucoup
    View translation Automatically translated. Turn off

    pat1955 January 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    alles bestens
    View translation Automatically translated. Turn off

    Dreen December 7, 2018

  • Superb timepiece. Timely delivery.

    stevesottl December 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Uhr lieblos in Folie verpackt. Uhrzeit und Datum nicht korrekt. Als ungetragene Ware zwei leichte Kratzer. Versandumstände undurchsichtig. werde dort nicht mehr kaufen.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Wyntoon December 2, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Es war sehr gut verpackt. Ich verwende extra spezielle Folien, welche ich zusätzlich kaufe, wird ja aber kaum geschätzt!
    Automatische Uhren müssen ja logischerweise immer wieder eingestellt werden und wenn man sie nicht an hat, bleiben sie stehen - nicht wie eine Batterie-Uhr, welche durchgehend läuft bis die Batterie leer ist. Ist selbstverständlich bzw. sollte selbstverständlich sein.
    Sie haben die Uhr bereits am 13.11.2018 erhalten und heute erscheinen die Kratzer?! Kaum nachvollziehbar. Die Fotos waren mehr als perfekt, unmöglich hätte man da was übersehen können, somit ganz klar, die Uhr ist NEU und ungetragen.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • The watch was sold as recently served, but was in awfull condition when it arrived and Catawiki experts agreed after looking at my watchmakers pictures. No partial refund !

    Kat1nka November 29, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I have doubts about the photos you sent to the expert. The Customers Service Catawiki and me asked you to return the watch but you didn't answer at all for many days. At the end, you have presented us a revision invoice for 550 euro that I doubt about it too.
    I don't think a platform like Catawiki will let me sell my articles if they are not fine. Next time, try new tricks to ask for a partial refund and don't do it with me, because I'll always have the evidence to defend myself.
    My experience on Catawiki has taught me that there are people like you who are trying to cheat for low-priced items. To remidier, i describe my article as it is and I take the maximum of photos...
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Envoi rapide et produit conforme.
    View translation Automatically translated. Turn off

    AntonioMendes2 November 16, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Zoals altijd zeer vertrouwd. Precies zoals aangeboden. Binnen 3 dagen prima verpakt in huis, zoals verwacht.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-707002f November 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    As it mentioned, better than expected.
    Terry
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-59de39a November 8, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect
    View translation Automatically translated. Turn off

    Galm November 2, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Oggetto corrispondente ala descrizione , imballo adeguato .
    View translation Automatically translated. Turn off

    aspinaa October 26, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    La montre est arrivée très rapidement, dans l'état décrit, et elle donne l'heure... que demander de plus?
    View translation Automatically translated. Turn off

    olafguilbaf October 22, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Thank you very much. I love you
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-9698351 October 18, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Lovend positief?
    Prachtig uurwerk, zeer tevreden
    Levering exemplarisch
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-fa126d9 October 18, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    La spedizione era lenta - però non è la colpa del venditore. Il Cinturino era scarso però il più importante l'orologio è bella e funziona a la perfezione. Grazie - tutto insieme ben riuscito!!! U. H.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-00818f4 October 3, 2018

  • Beautiful watch, came without a watch bag nor a box, package was well sealed and padded. The delivery was a bit late, communication was good.

    Siabdo September 22, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    rasch, Ware ok
    View translation Automatically translated. Turn off

    Blaetzdorn September 21, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    montre fonctionne, délai ok, emballage 100 % amateur !
    Luxery swiss Watch ?! : nom et drapeau étonnants pour une société qui vend de tout et pour une montre qui est partie d' d'allemagne …
    View translation Automatically translated. Turn off

    Giflo16 September 16, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Votre remarque est prise en considération...merci
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    todo correcto. Envío rapido. Vendedor recomendado
    View translation Automatically translated. Turn off

    sandozst September 16, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Muy bueno
    View translation Automatically translated. Turn off

    Granadada September 13, 2018

  • good and understanding seller. I advise.

    user-289e35e September 11, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    everything went very well, the purchase, the speedy delivery and the clock was as described, completely new.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-b06936a September 10, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sehr schöne Uhr, die prima funktioniert!
    View translation Automatically translated. Turn off

    obad September 10, 2018

View all 87 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $71.27
Austria $54.64
Belgium $54.64
Canada $71.27
Denmark $54.64
France $54.64
Germany $54.64
Ireland $54.64
Italy $54.64
Luxembourg $54.64
Netherlands $54.64
Norway $54.64
Poland $54.64
Portugal $54.64
Spain $54.64
Sweden $54.64
Switzerland $42.76
United Kingdom $54.64
Rest of Europe $54.64
Anywhere else $71.27

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: Basel (Suisse), Switzerland.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in