You haven't verified your email address yet

Lladró - LargesStatue of a Samurai Warrior - Limited Edition - 64 cm

Lot reference 19068913
Lladró - LargesStatue of a Samurai Warrior - Limited Edition - 64 cm

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in:

Late 20th century, Spain

Wonderful Lladrò sculpture signed by Antonio Ramos.
Perfect condition - Very Rare!

SAMURAI WARRIOR

Lladrò was inspired by the warriors of pre-modern Japan to create an amazing sculpture.
The samurai warrior is made in stoneware, the ideal material to create large sculptures decorated with glazes.
When crystallized in the oven, these pigments take on infinite subtle nuances that are different in every single piece, making each sculpture unique and unrepeatable.
The piece is completed by the work of the ornamental artists in armor, helmet and sheath, engraved entirely by hand.

- Samurai recreated with typical armor with oval wooden support -

Year of production - 1995/2006
Material - Porcelain, gres, partial matt-glazed, polychrome painting, wood
Measurements - Size 64x30cm. ca
Limited edition - 952/1500
Ref. - 01013575

It davidkramer  

Feedback score: 95.7%
Reviews given: 51
Member since: February 16, 2016
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    sembra essere abbastanza onesto nelle presentazioni dei suoi oggetti esposti in asta, ma sembra essere anche tremendamente pretensioso nella vendita
    View translation Automatically translated. Turn off

    maiscourg June 19, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I do not understand his comment, I did not claim anything from her, and what he offered and what he paid, incomprehensible feedback
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Colis reçu et convenablement emballé.
    La PS2 a bien un problème de fermeture sur le capot et la PS1 s'allume mais la lentille de lecture est HS. Détail au sujet de la vente honnête.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-232c8df June 13, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Buon imballaggio!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Dutur April 23, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    superbe lot, très bien emballé et conforme à sa description.
    View translation Automatically translated. Turn off

    bg62 April 18, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Good shape
    View translation Automatically translated. Turn off

    Rienau April 5, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    GREAT SELLER AND FAST SHIPPING
    View translation Automatically translated. Turn off

    doctorvinile March 30, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    1 van de 2 soldaten is destijds verlijmd geweest ( dus oude herstelling ) dan moet je niet gaan vermeld verkeren in zeer goede staat ,anders had ik niet zo veel mee geboden als ik dat geweten had
    View translation Automatically translated. Turn off

    gyzmo2006 March 19, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I replied and I declared myself available and I waited in vain for his answer for several days, he did not have the patience to wait for my return from a business trip, I would have been happy to solve the problem.
    Hurry is a bad counselor
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Venho dizer que este vendedor não é de palavra, vendeu-me um PC disse que enviava o carregador depois queria que eu paga-se metade do valor total.
    View translation Automatically translated. Turn off

    bermota December 17, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    The buyer tried to extort money:
    I have mistakenly sent a wrong power supply, I apologized. I replied that I would have sent the correct power supply right away but the buyer, without notifying me before, says he bought a power supply at price of 60.00 € (double the real cost) and that I had to repay to him the whole sum and to send him also the one in my possession. I told him I would pay half the cost and send him the correct power supply. Dishonest and profiteer!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    el objetivo esta como nuevo gracias y enhorabuena
    View translation Automatically translated. Turn off

    Jumali November 24, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sono fiero di avere acquistato tramite Catawiki, veramente, troppo celere e ordinato nel rispondere ai messaggi. Grazie.
    View translation Automatically translated. Turn off

    giustoseniorsciacchitano September 22, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Considero muy grave no describir los daños de la cámara y que se oculten en las fotos.
    Se omite que el cargador y la bateria NO son originales. La reclamación no la ha atendido.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Ab1700 August 8, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    It is incorrect to declare the fake, no damage, I do not blame if you repent of your purchase. New and never used item, I asked for a proof of the damage for the refund but no evidence was sent and no motivated request to Catawiki, feedback used for revenge, unfair!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bin sehr Zufrieden es ist schnell mit allem fertig gewesen ohne Probleme. Kann ich nur weiterempfehlen.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Bieter7 August 3, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    correcto
    View translation Automatically translated. Turn off

    calcetines1 June 17, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sfortunatamente il giudizio non può essere del tutto positivo. Il modello aperto l'imballo risultava danneggiato- specchietti staccati e teca danneggiata. Rotta in un angolo.
    View translation Automatically translated. Turn off

    protopao June 15, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I am very sorry, the courier will have damaged the item, you could write me, I would help you to fix the problem
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    camera is op geen andere taal als spaans te zetten ook iet als je het 100 keer volgens de gebruiksaanwijzing doet
    View translation Automatically translated. Turn off

    renato-christian January 23, 2017

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Unjust to write this after 6 months without warning me of the problem, unfair person!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Superb packing
    View translation Automatically translated. Turn off

    keun4 January 20, 2017

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    problematiche , risolte in tempi rapidi
    View translation Automatically translated. Turn off

    focus1 October 12, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Très bien correspond à mais besoin
    View translation Automatically translated. Turn off

    ferfache2007 September 23, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Oggetto in ordine, ben imballato, venditore serio, gentile e disponibile. Grazie!
    Pier Paolo Pili
    View translation Automatically translated. Turn off

    pierpili September 21, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Tutto bene. Invio rapido e prodotto in buoni condizioni. Consigliabile.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Artgio September 15, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bien envalado y rápido el envío
    View translation Automatically translated. Turn off

    JoseMalaga1951 September 1, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    realy great
    View translation Automatically translated. Turn off

    dutchman2015 August 22, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect packaging, perfect delivery. Thanks
    View translation Automatically translated. Turn off

    inserato August 17, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    perfecto
    View translation Automatically translated. Turn off

    FRAN999 August 3, 2016

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    CONSEGNA ESEGUITA IN MANIERA MOLTO PRECISA
    View translation Automatically translated. Turn off

    alessandromax July 24, 2016

View all 51 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $177.54
Italy $23.67
Rest of Europe $76.93
Anywhere else $177.54

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 35,000 special objects up for auction every week.
or Sign in

Never miss another special object!

Catawiki auctions off 30,000 special objects every week. Leave your email address, and we will send you free updates on our special objects and great discounts.

No, I'm not interested in special objects or discounts