You haven't verified your email address yet

Omega - de ville - W625 - Women - 1970-1979

Lot reference 22694831
Omega - de ville - W625 - Women - 1970-1979

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $125
Next minimum bid $137
Location: United Kingdom
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $48.96
$
$

No bids placed.

$125 Bidder 1912
04-12-2018 20:28:24
$113 Bidder 5037
30-11-2018 18:46:59

Quartz - Gold-filled, Steel - Box

Brand: Omega (More lots)
Model: de ville
Reference Number: W625
Gender: Women
Period: 1970-1979
Movement: Quartz
Case material: Gold-filled, Steel
Material fineness: steel
Extras: Box
Type: Analogue wristwatch (More lots)
Shipped Insured: Yes
Condition: Worn with little to no signs of use

Ladies Omega watch. classic Gold Plated De Ville model. With a rectangular case, looks as unique today as it did when it was new.
Dial - Champagne gold.
Case Measures 9 to 3 o’clock position: 22mm In very good condition (the close up photo is highly magnified) with few signs or wear, scuffs, scratches or dents. With a stainless steel back. The case is gold plated. The watch has manual wind Omega movement and is keeping accurate time, signed Omega under the 12 o’clock position with the Omega logo. With De Ville above the 6 o’clock and Swiss made below.
Bracelet Size and Condition: The watch is fitted with a new brown leather strap with gold buckle. wrist size- 8.0inches, 200mm, 20cm

item is sent via Parcel force Worldwide global priority, insured up to £100 and signed for on delivery..

Gb tygerz  

Catawiki member since January 12, 2016, received 18 reviews in total (8 in last 12 months)

Feedback score: 50% (8 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    De beste verkoper was wat laat, maar het horloge zag er heel goed uit.
    Het zag er bijna nieuw uit .
    Dus heel tevreden mee .
    Beste verkoper bedankt voor dit bijzonder mooi horloge.
    Dankjewel
    Henk
    View translation Automatically translated. Turn off

    041956 February 28, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    El envío no se hizo hasta ocho días después de la compra. Envié varios mensajes al vendedor y no tuve respuesta. Desde la compra en Gran Bretaña hasta la llegada a España ha tardado veinte días.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-318ecbf December 12, 2018

    Response by seller
    Hi,

    your comments are stupid,

    1) we are not a delivery or postal service
    2) if you are that annoyed, about how long it took to get your goods, go complain to the Spanish postal service in your own country
    3) we are a family business working Monday to Friday 9-5 only.
    4) we started processing you item on Thursday the 15.11.18,
    5) 16.11.18 was a Friday, ( 17.11.18 a Saturday, 18.11.18 a Sunday, both on working days)
    6) 19.11.18 a Monday,
    7) Tuesday 20.11.18 your item was collected by royal mail
    8) Wednesday 21.11.18 it is in royal mail hands
    9) Thursday 22.11.18 it is logged by royal mail
    10) you can work the rest out yourself.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    The watch wasn’t as described automatic and didn’t work. When trying to contact the seller he didn’t answer. To catawiki he only responded that I should try out different batteries but the watch also has no battery system. All in all the seller is not cooperative and doesn’t care about the costumer.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-1900822 October 13, 2018

    Response by seller
    Hi,

    your claims are all very silly, please explain in detail why you did not either ask or attempt to return an item you claim does not work.

    we are not actually allowed by EU/UK law under the 14 day cooling off period to contact a buyer, that period is simply for a buyer to decide at their own leisure without interference, on whether to keep or return an item.

    in law the fact that you kept the item is deemed as proof you are satisfied with it, to complain afterwards is simply dishonest.
  • did not point out that the seven marker was floating around inside and needs the watch taken apart to put right which of course will cost money so it means I paid the price of a NEW one !

    edwardsheffield May 24, 2018

    Response by seller
    Hi,

    do not know or understand why you are complaining, the facts are as follows.

    1) we did not deliberately send you a watch with damage.
    2) all our watches are sold with £100 of insurance, as clearly stated in the description/advertisement.
    3) all items sold online have a 14 day right of return.
    4) you did not contact us on receipt of your watch to complain.
    5) you have not returned the watch or requested a refund within your legally allowed 14 day right of return period.
    6) you have kept the watch, without doing any of the 5 previously mentioned actions, in law the watch is now therefore deemed to be satisfactory.
    7) please note if you buy anything else online from anywhere and you are not happy RETURN IT WITHIN 14 you are entitled to, and will get all your money back.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    el producto es igual al que se describe pero no envio la garantia ni los papeles de dicho lote
    View translation Automatically translated. Turn off

    Jorge1348 May 3, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ho ricevuto orologio usato. la descrizione di
    presentazione non indicava che l'orologio non
    era nuovo.
    View translation Automatically translated. Turn off

    francodamilazzo April 30, 2018

    Response by seller
    Hi, you say the watch is used, so you are not happy, please note the following facts.
    1) we are not a retail store selling new stock.
    2) the description Clearly states the watch is 2016.
    3) we describe our business and source of watches on catawiki profile.
    4) did not contact us at any time to reassure yourself of the watches status.
    5) all items sold at auction are by UK/EU law used, that is because to sell at auction, original photos are required, that means opening the box or packaging, and once that is done, it is illegal to sell an item as new, because the manufactures guarantee is invalidated.
    6) you had two weeks to return the goods, but choose not to do so, to now claim desertification is completely contradictory.

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $48.96
United Kingdom $20.50
Rest of Europe $37.58
Anywhere else $48.96

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in