You haven't verified your email address yet

Natural Untreated Star Ruby Red Pencil 186,00ct - 44.89×22.7×20.53 mm - 37.2 g

Lot reference 22795245
Natural Untreated Star Ruby Red Pencil 186,00ct - 44.89×22.7×20.53 mm - 37.2 g

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $17
Next minimum bid $23
Location: Germany
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $22.74
$
$

No bids placed.

$17 Bidder 1310
23-12-2018 20:53:08
$11 Bidder 8475
23-12-2018 20:16:03
$11 Bidder 9742
23-12-2018 20:16:03
$11 Bidder 8475
23-12-2018 20:15:49
$10 Bidder 9742
23-12-2018 20:15:49
$8 Bidder 8475
23-12-2018 20:15:30
$7 Bidder 9742
23-12-2018 20:15:29

India

Main Mineral/ Name Meteorite: Natural Untreated Star Ruby Red Pencil
Mineral Form/ Type Meteorite: 186,00ct
Dimensions: 44.89×22.7×20.53 mm
Weight: 37.2 g
Origin (Country): India

Item name Star ruby
Shape Pencil
Dimensions: 44.89x22.70x20.53mm
Weight 186.00ct
Colour (As seen in the picture)
Treatment Natural (untreated)
Origin India
Lustre (As seen in the picture)

The sale will take place only as available and as pictured (regardless of the light conditions).
Without warranty, guarantee, liability for material expenses or return policy, etc...no commitment..

The buyer will be responsible for all import/export costs, customs and shipping charges, etc.
In person collection welcome. Any potential shipping only with insurance and tracking number. Other shipping costs upon request.
Please also see our other items and save shipping and in person collection costs.
We use an external shipping company that carries out the final inspection, collection, packaging and
shipping; resulting in these shipping costs.

De MarioS33  

Feedback score: 96.4
Reviews given: 565
Member since: November 1, 2016
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    你好,东西收到了。谢谢
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-3df9361 January 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Este lote NO LO HE RECIBIDO, aunque aparezca como como entregado.

    Hace mucho tiempo que pagué por este lote y NO LO HE RECIBIDO.

    Ya no me interesa.

    Deseo que me devuelvan el dinero.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c80d019 January 17, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hello,
    the parcel was at your post office and left a message in the mailbox! And you did not pick it up. For us to give a bad rating is not correct!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very beautiful saphir received very quickly !
    Nice transaction and vendor.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Doceur January 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Besonders schönes Objekt. Danke
    View translation Automatically translated. Turn off

    Kkkkkk00 January 17, 2019

  • Took the stone to a gemology lab and the stone was not a sapphire but a stone dyed into black colour with a lot of cracks. The seller is cheating people by posting fake pictures..

    ibklinks42 January 16, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    That's a lie. The stone is 100% genuine and untreated. You should be careful what you say or write. You can not even show me the certificate where it says that the stone is wrong!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Très beau cristal, envoi rapide
    Parfait.
    View translation Automatically translated. Turn off

    southern762 January 16, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    A very good Seller!!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-31cbb03 January 12, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Diese steine nicht so gut aber gat
    View translation Automatically translated. Turn off

    kaufar January 12, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Le produit est conforme aux photos et très joli. Je suis très satisfait.
    View translation Automatically translated. Turn off

    LAUVIAH January 12, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sehr schöner Stein, Topqualität!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ee946be January 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    as usual there is a major difference between the reality of the color from the stone and the color of the photo in catawiki....
    View translation Automatically translated. Turn off

    BM42 January 11, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hello,
    it can always come to deviations by mobile phone and monitor. For me to give a bad rating in my opinion is really not justified!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Got the Malacite quick well packed and in perfect condition. Very beautiful and happy with it. Good trustable seller

    user-3c05708 January 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Good packaging only problem here in Italy with SDA Poste Italiane: they made a wrong address & name. Final result I have to collect personally at SDA Roma4 center.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e5d34ad January 9, 2019

  • Tudo ok, obrigado

    user-eb29309 January 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    oggetto di bella fattura, complimenti
    marco de vivo
    View translation Automatically translated. Turn off

    mittlermittler January 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Très joli morceau, merci beaucoup /)
    Bonne année 2019
    View translation Automatically translated. Turn off

    glisda January 6, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Netjes verpakt, levering duurde ongeveer 3 weken.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Medijk13 January 5, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Mooi kristal
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-35be244 January 4, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ok
    View translation Automatically translated. Turn off

    vascoserafini January 2, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bonjour ça commence à être un peu long, j'ai payé et je n'ai toujours rien reçu
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-f1427dc January 2, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Unfortunately, I have no influence on how long the post office needs to send your pieces .. Regardless, it can take just a little longer over the holidays. Therefore I ask you for a little more patience!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Seller shows ugly item as something nice by misleading photography. He writes it is special when it is not special at all. Read the other comments. In reality he is a PRO who avoids his responsability
    View translation Automatically translated. Turn off

    paradio December 29, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hello,
    I have told you exactly how the piece looks before you paid and you were satisfied. And now insult me and expect me to take the piece back because you think I'm "pro" even though I'm not. I'm sorry for such behavior I have no understanding!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    perfeito
    View translation Automatically translated. Turn off

    hunterer December 28, 2018

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    El producto no es el mismo que en las fotos, tiene totalmente iridiscencias rojas, las fotos no son reales.
    View translation Automatically translated. Turn off

    MariaIb December 28, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Why do not you just write me and find a solution to your problem? You are welcome to give it back immediately. Regardless, I'm sure that the colors are identical and you have to keep the piece only under the right light.

    best regards
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Seller misleads buyers by using photography which hides the defaults. Read the other comments. He is a PROfessional who avoids his responsability by hiding to Catawiki his real profession: a PRO.
    View translation Automatically translated. Turn off

    paradio December 22, 2018

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    You give me a bad rating on the wrong item It is not okay to rate 2 items badly because you are dissatisfied with a piece of two purchases!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect !
    View translation Automatically translated. Turn off

    Freanne December 22, 2018

View all 565 reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Shipping costs

United States $22.74
Austria $22.74
Belgium $17.06
Canada $28.43
Denmark $17.06
France $17.06
Germany $13.65
Ireland $22.74
Italy $17.06
Luxembourg $22.74
Netherlands $17.06
Norway $22.74
Poland $22.74
Portugal $22.74
Spain $22.74
Sweden $22.74
Switzerland $22.74
United Kingdom $22.74
Rest of Europe $22.74
Anywhere else $22.74

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: Kempen (), Germany.

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in