You haven't verified your email address yet

Buddha, Sculpture - Bronze - Laos - Early 20th century

Lot reference 26075293
Buddha, Sculpture - Bronze - Laos - Early 20th century

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Current bid $394
Next minimum bid $417
Location: France
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $118.13
$
$

No bids placed.

$394 Bidder 8435
26-04-2019 20:48:42
$361 Bidder 5510
26-04-2019 20:48:17
$338 Bidder 8435
26-04-2019 20:46:35
$316 Bidder 5510
26-04-2019 20:46:27
$293 Bidder 3729
26-04-2019 20:46:19
$271 Bidder 8435
26-04-2019 20:45:19
$248 Bidder 5510
26-04-2019 20:44:34

Very good condition, see description - 26×42×14 cm

Object: Buddha, Sculpture (More lots)
Technique: Carved
Material: Bronze
Period: Early 20th century
Region/ Country of origin: Laos
Condition: Very good condition, see description
Dimensions: 26×42×14 cm

Laos, early 20th century

An important and imposing representation of a bronze Buddha sitting in the position of the earth-witness also called Bhumisparsha Mudra 

The Bhumisparsha Buddha is systematically represented in a sitting position, with the right hand on the knee and fingers pointing towards the ground. The left hand rests on the knee with the palm facing upwards. "Bhumisparsha" means "to touch the earth" or "to take the earth as a witness". This mudra represents the moment when Buddha reaches enlightenment below the Bodhi tree.

Model of large size, 42 cm in height

In perfect general condition, bronze patina due to age


To the attention of the future buyer: This item can be collected on site. Any shipment made will of course be insured in case of breakage during the delivery of your lot (included in the shipping costs). You are nevertheless responsible for the reception of your package and I expressly invite you to inspect the state of the inside of the package and therefore of your lot as soon as you receive it in the presence of the delivery person or at your post office, this meticulous approach is essential when it comes to the insurance. Any parcels that you accept from the delivery person or pick up at your post office will not be accepted for return or refund. Thank you for your understanding.

Fr ChauveSouris  

Catawiki member since February 14, 2016, received 130 reviews in total (84 in last 12 months)

Feedback score: 86.3% (84 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Très beau plat un emballage parfait Je suis très satisfait de l’objet et du professionnalisme du vendeur
    View translation Automatically translated. Turn off

    Maduchesse July 10, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    l'orologio è arrivato con l'ancora rotta, quindi non funzionante, sicuramente lo sapevano già
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-3be1929 July 9, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hello I do not understand your message so much because in the announcement it was firmly explained that the mechanism was late bye and that the key is so much when your negative and unfair evaluation and I want to ask Catawiki to delete it
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hallo
    Tot op heden nog steeds niks ontvangen en de info die ik krijg is allemaal in het Frans niet zo leuk als je koper bent
    Maar we zijn nog altijd in blijde verwachting van het pakket
    View translation Automatically translated. Turn off

    Amahoela July 4, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    tout est ok bien
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-fa3517f July 1, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    這个卖家非常好👍發贷及時!包装也好!希望下次還有機會購買他的藏品!非常感謝卖家!
    View translation Automatically translated. Turn off

    SS-ZHOU June 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bien reçu parfait ,bien emballé et merci beaucoup...
    View translation Automatically translated. Turn off

    lafripouille June 20, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Prima!
    View translation Automatically translated. Turn off

    urolmaas June 4, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    cache-pot in goede staat aangekomen, dank U. Guido
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-89afab7 May 24, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    This is a very dishonest seller, the items have obvious repair marks, but they are not presented in the photos and descriptions when they are sold, very bad behavior. Buyers must be careful
    View translation Automatically translated. Turn off

    Eason2016 May 23, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I offered you a return that you refused the description of the object reported that it was in a pretty good state not perfect and you had half a dozen photos to report to you for an item you bought only 34 € while in Valais much more I find you a little bit condescending
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Consultada la web del transportista, consta que el envío se encuentra en la oficina de entrega, sin embargo en ese lugar dicen que no lo han recibido. Supongo que en unas horas estará allí.
    Recibido, el operador local tuvo un error.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-02e1362 May 15, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Klok goed verpakt. Bij openmaken is de glasplaat voor de klok en de glazen wijzerplaat in tientallen stukken gebroken te zijn.
    De kast was door de scherven beschadigd. Klok is definitief vernield.
    View translation Automatically translated. Turn off

    janhorloge April 27, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bonjour je suis extrêmement désolé d'apprendre que vous ne soyez pas satisfait de la livraison je rencontre malheureusement de plus en plus le problème malgré le soin minutieux de l'emballage de tous les lots que j'envoie.

    C'est pour cela que je recommande à tous mes clients de bien vérifier les lots à chaque livraison et de refuser les colis en cas de casse que je puisse vous rembourser grâce à l'assurance encore désolé.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Todo perfecto.ok gracias
    View translation Automatically translated. Turn off

    santa-maria April 22, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.

    après plusieurs semaines l'objet acheté en France est arrivé enfin à Luxembourg. Sans Bulletin de livraison, sans indication du nom et de l'adresse du vendeur!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Nemruddag April 20, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Pour ce qui est du délai de livraison j'en suis désolé mais je ne suis pas dépendant du service de livraison pour ce qui est de vos demandes je vous ai envoyé un message auquel vous n'avez pas répondu.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bien arrivé, conforme !merci
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-8776164 April 19, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    IMPRESSIVE and very beautiful !!! Thank You
    View translation Automatically translated. Turn off

    leobarby April 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    De bestelling in goede orde ontvangen. Hartelijk dank.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ff76476 April 3, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    He is a very correct partner! Thank you!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Halcal March 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Grazie, tutto perfetto
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-3722e65 March 26, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Objet conforme à la description, très bien bien emballé, vendeur sérieux.


    Je ne suis pas content de Mondial Relay, mon colis a été déposé par l'expéditeur le 25/02 et est arrivé au dépôt hier 16/03.
    View translation Automatically translated. Turn off

    richgar March 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    o objeto chegou partido em bocados pois a caixa que o continha era demasiado pequena.
    Já enviei foto ao vendedor conforme seu pedido para confirmação
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-8a85a2c March 16, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bonjour Mr,

    Je vous ai envoyer un message il y a plusieurs jours pour votre remboursement.
    Je suis dese que votre objet soit arrivé brisé.

    Dans l'attente de vous lire
    cordialement
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Product conform beschrijving dus ok.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-7148e5e March 15, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Colis bien reçu et très bien protégé. Dans l'attente d'un nouvel achat.
    View translation Automatically translated. Turn off

    regadas63 March 14, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bonsoir
    J'ai recu votre boîte hier qui s'avère bien plus endommagée que sur la photo et vos commentaires.
    Toute la partie arrière était désolidarisée. Je l'ai donnée à mon ébéniste pour restauration.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Huygens March 13, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bonjour, je suis désolé d'apprendre que vous soyez mécontent de votre acquisition.

    La boîte à été prise en photo dans tout les angle. Aucune casse importante ni partie manquante.

    Il est possible qu'elle ai subit des dommages durant le transport. Dans ce cas vous auriez dû m'en faire part plus tôt. Un remboursement aurait été possible.

    Quoi qu'il en soit les photo et ma description représentait tres bien l'état de la boîte.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Finalmente il lotto è arrivato! In fondo, doveva solo attraversare le Alpi...
    View translation Automatically translated. Turn off

    Ross56 March 12, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    hello following an error of the carrier the parcel has simply delayed I have several times warned you by message indeed it is beyond my control but it is only a simple delay you will be delivered do not worry, as soon as you have received your parcel I will ask you to please see your evaluation please
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ils sont beaux!
    View translation Automatically translated. Turn off

    janenant March 6, 2019

View all reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $118.13
France $32.63
Rest of Europe $50.63
Anywhere else $118.13

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: MENECY (ESSONNE), France.

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in