You haven't verified your email address yet

14 kt. Yellow gold - Ring, 0.50 ct. Rubies - 0.06 ct. Diamonds

Lot reference 28993189
14 kt. Yellow gold - Ring, 0.50 ct. Rubies - 0.06 ct. Diamonds

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Size: 70/22,3 mm - änderbar - Total weight: 2.9 g

Type: 0.50 ct. Rubies - 0.06 ct. Diamonds, Ring
Gender: Women
Material: Yellow gold
Material Fineness: 14 kt.
Size: 70/22,3 mm - änderbar
Total Weight: 2.9 g
Condition: Excellent condition - barely used with minimal signs of wear

Ring made of 14 kt / 585 gold, set with rubies and diamonds in octagon cut. In the centre of the flower are set 7 round rubies in gold prongs. They are surrounded by 6 gold leaves, which are each set with 1 diamond in white gold setting. The rubies have an intense red colour.
The ring is in excellent condition and is currently in the very large ring size 70/22.3 mm. It can be made smaller by us (see below).

Ring head dimensions 12 mm diameter, flower, ring band 1.7 to 2.7 mm wide.
Weight: 2.9 g
Stones:
- 7 round rubies each of 0.07 ct, approx. 0.5 ct total
- 6 diamonds in octagon cut, 0.06 ct total, H-SI.
Hallmarked with 585
Ring size 70/22.3 mm - can be made smaller by us for 25 Euro, down to five sizes smaller maximum.

Gemstones are often treated in order to improve colour and clarity. That was not tested for this specific lot.
Insured shipment with DPD/DHL.

De elactivo  top

Catawiki member since October 2, 2014, received 390 reviews in total (84 in last 12 months)

Feedback score: 100% (84 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Many thanks for an excellent transition
    View translation Automatically translated. Turn off

    gilbertdebacker October 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    謝謝你的小禮物,紙條中的小寶貝超可愛,戒子美極了,在太陽光下,坦桑石閃到不行,物美價廉,完美!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c7f808b October 7, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    No lo recomiendo, un proveedor grosero y no le interesa llegar a un acuerdo con cliente, para satisfacción de ambas partes. Compré pendientes para adulto y son para bb. La foto no reflejó la realidad.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-144fe2f October 5, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Customer is obviously unable to read the most detailed description of the item, including precise size in mm, dimensions, thickness, weight, carat, marks plus 10 sharp high resolution pictures.
    So sad.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Expédition et livraison très rapide, Réception parfaite. Sécurité de l'emballage absolument exceptionnel. Précaution d'emballage et présentation extraordinaire. 10/10 merci bien cordialement Catherine
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-acb60ea October 3, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Fantastisch mooie hanger. Heel blij mee. Sieraad was goed en slim verpakt. Doe graag nog een keer zaken met deze verkoper.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-700cbd8 September 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Rinfach nur super Ware und Verkäufer👍👍👍
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-66fb030 September 25, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    sehr hübscher, massiver Ring, schöne(r) Stein(e), prompte Lieferung, sicher verpackt. Guter Verkäufer
    View translation Automatically translated. Turn off

    rose67 September 21, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Mooie hanger!
    Dank
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-76c06b9 September 20, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Top Verkäufer kann ich nur weiterempfehlen.... sehr serös und kompetent..... bin dehr zufrieden nur writer so.... danke
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-66fb030 September 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    El pedido ha llegado muy rápido y el añillo muy bonito, Gracias
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-7d840fc September 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Preciosos y lucen mucho...
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-50c001e September 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bezorging duurt af en toe te lang en verder wel positief
    View translation Automatically translated. Turn off

    Rocky01 September 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Super schöner Ring. Schneller Versand, gerne wieder!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ed5afda September 16, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Anillo precioso,tal como la descripción.Envio muy rápido. Todo muy bien
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-a5c055b September 11, 2019

  • Envoi super rapide, très bien emballé, jolie bague.

    user-9820ddf September 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I LIKE THE RING, IT'S BEAUTIFUL AND IT WAS RECEIVED IN VERY GOOD CONDITIONS.
    THANKS.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-37034a1 September 5, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Todo correcto
    Gracias
    View translation Automatically translated. Turn off

    j1c9r4 September 3, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    very good!thank you!with pleasure!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-96b9684 September 3, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    A képen sokkal nagyobbnak latszanak a kövek, mint valójában. Csomagolas , szallitas rendben.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-3d03509 September 3, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    lovely golden antique ring with little diamant in heart, very happy with it! and really prompt delivery in 2 days!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-727148a August 30, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    toptoptop
    View translation Automatically translated. Turn off

    car4sale August 28, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    100% funktioniert
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-7ecd9cb August 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ring at first sight beautiful, but seen the magnifying glass of 10x the brilliance are all scratched and some broken, so no shine teem, the colored stone are also scratched, generally not accepted.
    View translation Automatically translated. Turn off

    MariaAraujo August 27, 2019

  • Discription about mechanicaly damaged stone was not provided! Seller wrote that it is old ring Its normal and it is not a damage . Stone had a chip in the place of fixation!
    I opened disput, operators twice asked to make photos.. disput was for 22 days, a have send photo on 22, and recieved reply that I am late! But I opened this disput from the day I received the item.. i asked to make full refund and take this ring or make refund 250 eur. Disput was closed , I didn’t receive anything ! So be carefully while bidding! In this cases buyer must be protected ! And automatically asked to send it back to the experts .. not making picture and if somebody doesn’t like that, close disputes! We are buyers, we spend money here and must have protection! My every purchase here was every time good on Catawiki, I am responsible and fast . Buyer is not appreciated here.
    Any damage even its small or big must be written in description!
    it was not about the character of the damage! it was about what it is! and it was not indicated in the description! you acknowledge that it is!
    I sent additional photos on 08.22 and if necessary I will do an examination!
    there is consumer protection, international dispute resolution practice!
    I offered options and my right was to return this thing, I am not satisfied with the defects!
    if you refuse to take this thing back, it is your right! my right as a deceived buyer!

    Rozanna13 August 26, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear Customer,
    neither your pictures nor our numerous photos could clearly reveal any serious damage in the ring. Catawiki makes the rules, that in any dispute you have to sent clearly informative photos and/or a written expertise by a jeweller within a defined period of time. This is not our rule. You did not do so in time.
    Please bear in mind that you have bought an antique ring in exquisite condition well below its actual market value, which had been expert estimated at around 1.000 Euros. So there would even be substantial space for a small repair, if necessary.
    Your suggestion of a 250 € refund, however, seemed absolutely unreasonable for the suspected damage. It would have pushed the item well below our purchase price. Which we of course cannot and will not agree with in any case.
    Catawiki checked all our close-up photos and the images you sent them and couldn't find any 'serious damage' either. So they asked you to submit an expertise.
    Best regards, DK
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    The ring is arrived in perfect condition
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-76c06b9 August 23, 2019

View all reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $22.12
Austria $15.48
Belgium $15.48
Canada $22.12
China $22.12
Czech Republic $15.48
Denmark $15.48
Finland $15.48
France $15.48
Germany $5.53
Hong Kong, China $22.12
Hungary $16.59
Ireland $15.48
Italy $15.48
Latvia $15.48
Lithuania $15.48
Luxembourg $15.48
Netherlands $15.48
Norway $15.48
Poland $15.48
Portugal $15.48
Romania $15.48
Slovak Republic $15.48
Slovenia $15.48
Spain $15.48
Sweden $15.48
Switzerland $16.59
Taiwan $22.12
United Kingdom $15.48
Rest of Europe $22.12
Anywhere else $22.12

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: Gelsenkirchen, Germany.

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in