You haven't verified your email address yet

Cortébert - Turkish Railways TCD Demiryollari Subsecond - Men - 1960-1969

Lot reference 29244269

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Your bid Current bid $85
Reserve price not met
Next minimum bid $91
Location: Turkey
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $55.29
$
$

No bids placed.

$85 Bidder 2178
10-09-2019 20:45:50
$79 Bidder 0477
10-09-2019 15:08:05
$74 Bidder 3663
09-09-2019 18:37:58
$66 Bidder 2241
08-09-2019 22:09:47
$60 Bidder 0089
08-09-2019 17:38:04
$55 Bidder 8573
07-09-2019 21:46:01
$44 Bidder 9061
07-09-2019 01:02:34

Manual winding - Gold-plated - Box

Brand: Cortébert (More lots)
Model: Turkish Railways TCD Demiryollari Subsecond
Gender: Men
Period: 1960-1969
Movement: Manual winding
Case material: Gold-plated
Extras: Box
Type: Analogue wristwatch (More lots)
Shipped Insured: Yes
Condition: In working condition with visible traces of use

-Manufacturer: Cortebert
-Movement: Manual winding Cortebert (inhouse) cal 720
-Material: Gold plated case, steel back.
-Dial: Original black and gold engraved (Highly rare in railway watches.)
-Crystal: Mica, no scratch
-Size/Diameter: 34 mm without the crown approx.
-Band/Bracelet: Nubuck unworn genuine leather band.
Band/bracelet length: Total 23.5 cm including steel buckle.
Condition: case and dial are showing neat (used) condition and looks original. Please study photos well they are the main part of the description.
Working: Watch in working condition.
Other: Special product, made by Cortebert for Turkish Railways workers. The name TCDD both signed on the dial and the caseback. Swiss Made, comes from the '60s. Extremely wanted piece.

-The watch comes with generic or other brands watch box as a gift for additional protection.

-We pack well and ship it tracked and insured via express couriers.

-Please study the import duties and customs regulations of your country. All kind of customs duty to be paid is buyers responsibility.

-Do not forget to check out our other auctions, please.

Tr QUALITYEVERYTHING  

Catawiki member since May 14, 2018, received 178 reviews in total (152 in last 12 months)

Feedback score: 96.3% (152 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Snelle en accurate levering
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-5acd837 October 16, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hello dear the watch is completely broken
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-5cc6879 October 15, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Montre hors d'usage! Et en plus pris pour un imbecile!!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-3b8f100 October 15, 2019

    Response by seller
    Dear sir,
    Catawiki gave you a deadline date before to support your statement. You did not give that. Now you left this feedback. I am always here to help. Best.
  • watch arrived looks better than photos,well packed.working well.

    user-c8149a3 October 11, 2019

  • The watch was delivered very quickly, the kind seller informed me when he sent the watch. Unfortunately the clock remains long after 7min / 24h. I hope it will be an adjustment problem.

    user-e4739fd October 10, 2019

  • OK tutto perfetto

    user-b91896a October 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Die Armbanduhr ist in Ordnung.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ab2e7a1 October 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Très content de mon achat. Bon contact avec le vendeur. Seul bémol, le port est trop cher !
    View translation Automatically translated. Turn off

    philoustar October 7, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    I am totally satisfied with the watch. A small misunderstanding occured, but I recieved a fair service after all.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Atompi October 6, 2019

    Response by seller
    Please, accept my apologies. I did not know if I did not send it. We are all humans and make mistakes. I found the watch box. It looks my wife took it away while thinking its a just a glasses case. It looks like a watch case. I will send it to you for free if you accept my proposal.
    Sorry again
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Orologio acquistato ad un prezzo conveniente ma non troppo per colpa dei costi aggiuntivi che vanno dalle commissioni d'asta fino ai dazi doganali (86€) . Bravo venditore !
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e67a124 October 2, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Orologio come descritto in perfette condizioni fantastico. Venditore consigliato.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ba28094 September 30, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    L'orologio imbarca acqua anche semplicemente lavandosi le mani, nonostante sia dichiarato 200 mt., inoltre la batteria è scarica. Troppo alti i costi di dogana.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-f2e3912 September 29, 2019

    Response by seller
    Please consider you get the watch in a few days and you get informed in every step. It was a smooth transaction, right? Is it a fair feedback? Did not you get what you see before the date you expected? Please rate the seller next time you leave feedback. You need to screw-down crown and make sure the case back is tight. If you open the case and It seems you did make sure close tight what you opened. If you open the case and touch the parts you may damage the watch more than It seems you were lucky just the battery fell off. And finally, I know the main reason for this unfair feedback that you did not like paying custom fees as you mentioned as your last words. Customs policy may vary by country and paying customs fee is the buyers' responsibility. It is a catawiki rule written in "Help" section and I also mentioned about in the description of the lot. Plus I tried to communicate with you about that. You did not even read it or bothering to answer me about any kind of problem.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    L’orologio non funziona la carica e’ continua e sgrana, ed lo stesso resta fermo, nel lotto c’era scritto tutto perfetto, non credo che si sia rotto nel viaggio. In più pagare oltre 106 euro di spese
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ef5b07c September 25, 2019

    Response by seller
    I have waited to see any written proof given by watchmaker that declares the watch is broken. Until now nothing is received me. Because this feedback another bad one appeared. People think it is the right place to rate customs fees. So I have to type this and sorry if my answer looks impolite. The buyer seems trying to rip me off. We will see in time I hope he turns around. Buying a 2000 euros worth watch for a couple of hundreds euros and complaining about customs fees.?? Expecting huge payoff from the seller?? Abusing Catawiki feedback system?? I wish you paid me that customs fees. Seriously, show me the proof of the watch is not working and send me the watch back, Catawiki is going to pay your money back for sure.
  • all OK

    user-24ce8fc September 24, 2019

  • Very fast delivery.... good job done! Thank you.

    user-c38a782 August 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Satisfait en tout point: Livraison à l'internationale ultra rapide, objet conforme à la description, annonce claire, le vendeur sympathique réponds avec précision
    View translation Automatically translated. Turn off

    BeBop30 August 26, 2019

  • I did not receive yet the watch!

    user-6fac50b August 23, 2019

  • Just as described. Nice watch, well packed. Thank you.

    user-c61a619 June 14, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Horloge werkt nu helemaal niet. Datum en dag wijzigen blijkt niet mogelijk. Ik heb me niet gerealiseerd dat verkoper niet in Europa woont, hierdoor was ik aanvullend 75 euro kwijt aan invoerrechten.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Driest June 3, 2019

    Response by seller
    I sent video recordings about how to adjust the watch and proof is working to the buyer email. I am not responsible that you pay import fees sir. Please change your feedback. Thank you. /
    Ik heb video-opnames verzonden over hoe het horloge aan te passen en het bewijs werkt naar de e-mail van de koper. Ik ben niet verantwoordelijk dat u invoerrechten betaalt meneer. Wijzig uw feedback alstublieft. Dank je.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very nice watch! Fast delivery and friendly service.
    Would recommend this seller!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Peppie72 May 30, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfetto bravo il venditore
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e36ebda May 29, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ok!!!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    etom1943 May 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    L'orologio non funziona bene.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-22b2ae6 May 26, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Herzlichen Dank! Der Artikel ist in beschriebnem Zustand zu meiner Zufriedenstellung angekommen. Endlich!
    Leider ist die Zustellung mit der UPS in der Schweiz mühsam organisiert. UPS vermeiden!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-7c472bc May 23, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    All ok, very fast delivery. Thanks
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-078a039 May 18, 2019

View all reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $55.29
Austria $44.23
Portugal $44.23
Turkey $55.29
Rest of Europe $38.70
Anywhere else $55.29

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in