You haven't verified your email address yet

English/American Foxhound - Large Sculpture - Bronze

Lot reference 29341105

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:
+ 1m

Why may extra time be added to the clock?

When a bid is placed in the last minute of the auction, extra bidding time is added to the clock. This is to reflect what happens in a real life auction, where those who are determined to win the lot have a chance to place the winning bid.

Reserve price not met
Next minimum bid $1
Location: United States
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $22.05
$
$

No bids placed.

U.S. - 1950-1999

Object: English/American Foxhound - Large Sculpture
Material: Bronze
Estimated Period: 1950-1999
Country of Origin: U.S.
Condition: Excellent condition - barely used with minimal signs of aging & wear
Dimensions: 7×4×8.5 in
Weight: 1250 g

An impressive, impeccably crafted & detailed solid bronze sculpture of an English/American Foxhound.

This is a large piece and is in excellent condition with very little wear.. a great casting. The sculpture is true to the famously long, low silhouette, ever-alert expression, and bold, vivacious personality of the Dachshund.



Us ChicagoJas  

Catawiki member since November 17, 2017, received 78 reviews in total (47 in last 12 months)

Feedback score: 93.0% (47 reviews)
(last 12 months)
  • Many thanks for Lalique plate that was well packed and as described. Great vendor would buy from again.

    user-7f8eaa9 October 12, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    colis bien protégé et reçu rapidement
    View translation Automatically translated. Turn off

    lagedor October 1, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Prachtig object, moest van ver komen, dus even op gewacht.
    Goed en veilig verpakt. De vaas is zoals
    ik verwacht had, in prima staat Ben er erg blij mee.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-7f7c28d September 4, 2019

  • Received

    user-20d52e8 August 29, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear Jaspaul Saini, received etched Lalique plate and thank you for the free first sending. A satisfied buyer. Thanks! Ruud
    View translation Automatically translated. Turn off

    ruudl August 17, 2019

    Response by seller
    Hi Ruud further to my previous email,
    I have been following up with the mail service and as yet they have not confirmed to me what is going on with your delivery. Please give it a few more days.

    If I do not get any answers from them, I will file a lost claim and send you another plate, (fortunately I have a few more Hibou plates in stock).
    Thank you
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Malgré quelques péripéties et un peu d’attente tout se termine bien merci
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-43a3aac July 31, 2019

  • Lot was described as in perfect working condition which was not.
    Besides that sent messages to the seller who never replied.
    At the end I accepted the lot and had to send it to be repaired.

    user-4e5407f July 23, 2019

    Response by seller
    Please note that Catawiki had requested more information from you and it is they that closed this not me.
    It appears that the wires had disconnected from the socket. A pretty easy fix I would have thought.
    Please let me know how much you had to pay to get this repair and I will reimburse you.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    perfetto, ottimo venditore
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-6927710 July 11, 2019

  • Very niceThanks

    BULLDOGMB July 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Het heeft erg lang geduurd voor dat ik de kavel kreeg maar verder was het klokje keurig verzorgd ingepakt en ik ben er heel erg blij mee.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-8c34ac8 June 29, 2019

    Response by seller
    Thank you. Unfortunately the mailing time can be unpredictable at times.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Een mooie kat. Goede kwaliteit. Is brons over een kern van aardewerk of porcelein. Niet al te snelle levering. Prima verkoopprijs.
    Aardige verkoper. En vooral heel betrouwbaar. Een complete aanrader!
    View translation Automatically translated. Turn off

    okkie1969 June 26, 2019

    Response by seller
    This is an original Dewitt sculpture that was advertised as bronze by the artist.
    I was not aware that it was bronze on top of another material.
    In any case, I am happy to refund your purchase price, but please do not call this a fraud, this is the genuine article and no different from any other of Dewitt's cat statues.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Todo correcto...
    View translation Automatically translated. Turn off

    javierjavalin June 21, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Thank you
    View translation Automatically translated. Turn off

    Widi77 June 16, 2019

  • Merci pour l'envoi de l'objet. Bien reçu et en parfait état.

    user-4ad9127 May 12, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Alles super. Los wurde sehr schnell geliefert.
    Verkäufer absolut zu empfehlen!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-87129e1 March 30, 2019

    Response by seller
    Thank you for your feedback. I'm glad you received this quickly and you are happy with your order.
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Je n'ai pas reçu le colis ! personne ne le retrouve et je n'ai pas été informé d'une date de livraison
    que dois je faire ?
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-849d3e3 March 21, 2019

  • Ondanks het feit dat ik tot 2-maal toe een item kreeg die niet aan de verwachtingen voldeed en meer dan 4 maanden op mijn geld heb weten wachten, geloof ik dat de verkoper goede intenties heeft.

    user-bd8f3d9 March 7, 2019

    Response by seller
    I have never had this kind of feedback from anyone before. And I have never had this kind of issue with any of the Faberge Eggs I have sold, and I have sold many of them.
    I was a little suspicious the first time when you sent the egg back claiming that it was damaged. But when you then went on to claim that the elephant was missing too after I sent you a replacement egg then I can only assume you are not being completely forthcoming.

    These eggs were made in the 1970's? Were you really expecting a brand new item?
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bien reçu le paquet .
    Tout est parfait .
    All is ok !
    Thank you
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-4a054b6 February 28, 2019

  • Well packed and quick delivery! Reliable seller?

    pmioch February 25, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    perfect thanks
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c377435 February 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    vendeur positif et réactif. super
    View translation Automatically translated. Turn off

    JOEL64 February 17, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    De koe is aangekomen met een gebroken been !
    View translation Automatically translated. Turn off

    Lieven2506 February 13, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    All perfect.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Pernambuco1958 February 13, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Articolo secondo le aspettative e integro, tempi di consegna un poco prolungati.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-8a41f61 January 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Sans problème
    View translation Automatically translated. Turn off

    eschils January 10, 2019

View all reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $22.05
Rest of Europe $54.05
Anywhere else $66.18

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in