You haven't verified your email address yet

Matthaûs Merian 70-s - oorspronkelijke prijs ongeveer 1700 € - Matthaûs Merian - SBS - Solingen - Germany - Louis XV - luxury cutlery -12 person (71) - Rococo - (70) - Baroque - 23/24 kt Hardverguld

Lot reference 29538849
Matthaûs Merian 70-s - oorspronkelijke prijs ongeveer 1700 €  - Matthaûs Merian - SBS - Solingen - Germany - Louis XV - luxury cutlery -12 person (71) - Rococo - (70) - Baroque - 23/24 kt Hardverguld

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Germany - Second half 20th century

No. of items: 70
Object: Matthaûs Merian - SBS - Solingen - Germany - Louis XV - luxury cutlery -12 person (71) - Rococo -
Material: 23/24 kt Hardverguld
Designer/ Artist: Matthaûs Merian 70-s
Manufacturer/ Brand: oorspronkelijke prijs ongeveer 1700 €
Model/ Name: Louis XV
Style: Baroque
Estimated Period: Second half 20th century
Country of Origin: Germany
Condition: As new - unused
Weight: 6000 g

Germany's oldest company Sbs Solingen in an original leather case with certificate and warranty.
The cutlery set consists of 70 items and is located in a new, unused condition.
Cutlery set was never used.
NOTE the inside case is damaged (see picture 6-7)


12 tablespoons
12 Forks for dinner
12 dinner knives
12 coffee spoons
12 cake forks
10 different serving utensils (ladle, cake server, salad sets, etc.)

Registered & insured shipping

Nl belissimo  

Catawiki member since October 19, 2015, received 66 reviews in total (18 in last 12 months)

Feedback score: 87.5% (18 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Oggetto molto bello e bene imballato.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-b9dc06c November 29, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Deliziosa spilla, particolarmente gradita.
    Grazie.
    View translation Automatically translated. Turn off

    evelinjam November 8, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Veel plezier. Dank u wel
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    parfait
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-5c7ae6d November 8, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Veel plezier. Dank u wel
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Försändelsen tog mycket lång tid, ropade in ett halsband på samma auktion som kom omgående,fick lov att eftersöka detta armband då DHL inte fann rätt adress och land
    View translation Automatically translated. Turn off

    Fifi57 October 14, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Your order has been shipped on time.
    You paid on September 30, and the package was sent on October 2. (According to Catawiki rules, I must send the order within 3 business days, I sent it on the 2nd day after payment)
    International delivery is carried out within 2 weeks, your order was delivered to you on the 9th day after shipment and it is very fast (believe my experience).
    About the address! I sent your order that you indicated on Catawiki.
    On October 13, you send me a message asking you to change the address, and on October 11, your package was delivered to the specified address. You messed up something yourself, this is your problem. I did everything perfectly that is required of me.
    You are an unscrupulous and not grateful person
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    MUY BONITO
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c82228d October 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    有一只杯和碟已经损坏,希望卖家可以为这两件货品退款。茶壶底部也很脏,需要再次清洁。总之这不是一次满意的体验
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-11c1dfb October 10, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    this is not true. The service was like new, it was never used, therefore, there can be no damaged items The photo shows this very well. Your claim that the kettle is dirty is also not true, of course it might have been dusty in some place, but this is understandable because I do not sell new things this service is vintage or antique.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • A estrela no topo do ovo chegou torta e tive que a endireitar!

    user-c3c0b9a September 3, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Un serpentello in maschera! Spilla molto gradita. Grazie.
    View translation Automatically translated. Turn off

    evelinjam June 7, 2019

  • finalmente chegou o colar.
    É muito bonito
    Att
    Ana Sá

    user-f429b82 May 31, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Produit conforme à sa description, rien à redire, bon vendeur.
    Merci !
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-cf34762 May 29, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bellissima spilla ,più bella che in foto,ottimo venditore,consegnata con bella scatolina
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-068d325 May 14, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Parfait conforme envoi rapide Merci
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-f5f2395 March 23, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Aún no he recibido la mercancia porque el transportista se equivocó en la entrega y devolvió el paquete al origen, sin llamar al comprador para indicarle el punto exacto de entrega. Increíble!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-3edecd2 February 21, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    U hebt niet het juiste adres opgegeven en uw Post kon u niet vinden op het aangegeven adres, dus het pakket is teruggestuurd naar Nederland. U bent niet tevreden over de prestaties van Spaanse Post. Waarom schrijf je een klacht en geef je me negatieve feedback? U kunt een klacht indienen bij uw postdienst. Van mijn kant deed ik alles goed en op de beste manier. Ik heb je vragen onmiddellijk en vakkundig beantwoord. U wist dat u een niet-standaard adres had en waarschuwde mij niet. Je wist wat er zou kunnen gebeuren, maar je deed niets. Je moet je negatief corrigeren, omdat hij niets met mij te maken heeft
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Uitstekende service ! Het voorwerp is authentiek zoals beschreven door de verkoper. Stevig verpakt en snel bij mij terechtgekomen. Een aanbevelenswaardige verkoper. Bedankt!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Saimoen January 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    magbifique tant l'envoi que le bijou
    View translation Automatically translated. Turn off

    megane01 January 4, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Pulsera doble, con un diseño muy bonito.
    View translation Automatically translated. Turn off

    lolygonzalezdocio December 28, 2018

  • Conforme à la description du bracelet.
    Vendeur Sérieux

    user-b206645 December 20, 2018

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $43.75
Austria $21.88
Belgium $21.88
Canada $43.75
Denmark $21.88
France $21.88
Germany $18.60
Ireland $21.88
Italy $21.88
Luxembourg $21.88
Netherlands $16.41
Norway $21.88
Poland $21.88
Portugal $27.35
Spain $21.88
Sweden $21.88
Switzerland $21.88
United Kingdom $21.88
Rest of Europe $32.81
Anywhere else $49.22

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: Groningen (GR), Netherlands.

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in