You haven't verified your email address yet

Fetiye - Kilim - 330 cm - 180 cm

Lot reference 29708993

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:
+ 1m

Why may extra time be added to the clock?

When a bid is placed in the last minute of the auction, extra bidding time is added to the clock. This is to reflect what happens in a real life auction, where those who are determined to win the lot have a chance to place the winning bid.

Reserve price not met
Next minimum bid $464
Location: Belgium
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $88.24
$
$

No bids placed.

Wool on wool - Turkey - Early 20th century

Model: Fetiye
Object: Kilim
Length: 330 cm
Width: 180 cm
Material: Wool on wool
Country of Origin: Turkey
Manufacturing period: Early 20th century
Condition: Overall in good condition with traces of ageing and usage
Rug professionally cleaned: Yes

Welcome to Passion d’Orient:


Manufacture: hand-knotted
Thickness: approximately 6 mm
Period: circa 1890
Origin: Turkey
Pile: 100% wool
Weft: 100% wool
Notes: decorative - 100% natural colours - trendy!

Comes with its certificate of authenticity.

This rug has been ecologically cleaned by hand using traditional methods; it can be used immediately.

Fast and secure shipping via GLS/UPS. With tracking number to locate the parcel at any time!

Additional costs for shipments to the islands (CORSICA, Sicily...).

Be Passion d'Orient  pro

Catawiki member since May 11, 2015, received 1535 reviews in total (150 in last 12 months)

Feedback score: 93.7% (150 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Tappeti corrispondenti a proposta.
    Consegna senza problemi.
    Penso che tornero' in asta.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ad072ee October 10, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    POSITIVE SHIPPING
    YET CARPET - BEUTIFUL ! -WAS NOT ACCOMPANIED BY EXPECTED CERTIFICATE STATING ORIGIN, AGE, N. of KNOTS !!!

    please send such certificate that I NEED !!!
    View translation Automatically translated. Turn off

    LASALANDRA October 10, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Delivered ok. Beautiful. Thank you.
    View translation Automatically translated. Turn off

    mdelreym October 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Très heureux de ma commande . Le tapis est magnifique, très bien nettoyé. L’envoie rapide et sans frais supplémentaires pour la Suisse . Très bon travail de la part de Monsieur Kal ! Merci !
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-5b37e01 October 4, 2019

  • Cafouillage lors du dépôt chez le transporteur.
    Tapis correcte

    user-6edaed1 September 26, 2019

  • beautiful carpet, great service from the seller.

    CarolineSapriel September 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    È uno dei tappeti più belli che ho ottenuto, l’imballaggio era soddisfacente, venditore consigliato
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ecf1f19 September 10, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very kind seller. Helpful and competent. The rug itself is very nice, exactly as aspect, no surprises. Definitively, a trusted vendor.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Tadomika September 3, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    everything perfect - very nice carpet
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-4cd5e0c August 25, 2019

  • Het geleverde tapijt is netjes verpakt en geheel volgens de vervoerder GLS verzorgd.
    Het tapijt ziet er kwalitatief zeer goed uit. Geen spijt van onze aankoop.

    user-2ab0023 July 31, 2019

  • Good description and fast delivery. Good seller with nice products.

    user-7970b54 July 29, 2019

  • The carpet looks nice however the dimensions advertised are incorrect. The carpet is much longer. It does not fit in the room. The seller should provide correct measurements in the advertisement.

    user-6d20f6c July 27, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Hi Mr Frederik, thanks for your feedback. We are sorry for this inconvenience. We try to give the best infos about the carpets we sell. If the measurements are too high, it can be a confusion with another carpet. Kind regards. Passion d'Orient
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    We just received it. Very beautiful! Packing very carefully.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-90416c7 July 25, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very good carpet! Thank you!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-5164b64 July 21, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Deux tapis remarquables, très bien emballés ! Merci !
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c671dea July 4, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ??
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c861edc July 3, 2019

  • The carpet i bought through Catawiki auction is even more of quality than on the already excellent, from many sides pictures: 10/10. Seller must improve his info to buyer: name, address etc : 4/10

    user-6139295 June 25, 2019

  • il tappeto è in buono stato, come dichiarato dal venditore, ma le misure non sono 172x117, ma 142x98!
    grazie

    user-cff85ef June 24, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    recieved carpet as advertised..very satisfied
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-a0eecf8 June 7, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Beau tapis qui sublime mon salon. Mille merci
    View translation Automatically translated. Turn off

    Roy111 June 7, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Fast shipping, well packed. Amazing item !
    View translation Automatically translated. Turn off

    fara10 June 7, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.

    Carpet measurements do not match the description.

    Be careful because this seller has a regrettable return policy. The buyer has to manage the entire return process.

    Unacceptable. Not recommended
    View translation Automatically translated. Turn off

    RZULUETA June 6, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Dear Ricardo, thanks for your feedback. The carpet is a little bit bigger than the measurements given in the description. I have asked you the return back the carpet in cancelling your purchase by Catawiki, and I have told you I refund you the shipping cost by bank transfer, then you can send it back. Finally you decide to keep the carpet ... Kind regards. Passion d'Orient
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    MI PIACEREBBE COMMENTARE POSITIVAMENTE, MA NON AVENDO ANCORA RICEVUTO IL TAPPETO ASPETTO.........
    ANCHE SE DAL VOSTRO TRACCIAMENTO RISULTA "CONSEGNATO"
    View translation Automatically translated. Turn off

    muso123 May 28, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ciao Signor Enrico, grazie per la valutazione. Il pacco non può essere consegnato da GLS ITALIA perché il conducente non è riuscito a trovare il tuo indirizzo. Il pacco è stato depositato presso il deposito e mi è stato restituito. Fino ad oggi, lo rimando al tuo indirizzo. Grazie per aver controllato il codice della traccia. Saluti.
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    El tappeto
    View translation Automatically translated. Turn off

    Bobdoctor May 20, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Spedizione veloce, articolo conforme e certificato.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-bd7934a May 14, 2019

View all reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $88.24
Austria Free
Belgium Free
Canada $88.24
Denmark Free
France Free
Germany Free
Ireland Free
Italy Free
Luxembourg Free
Netherlands Free
Norway $88.24
Poland Free
Portugal Free
Spain Free
Sweden Free
Switzerland $88.24
United Kingdom Free
Rest of Europe $88.24
Anywhere else $165.45

Save shipping costs

You can pick up this lot from the seller: BRUXELLES (), Belgium.

If you win more than one lot sold by the same seller in the same auction, your shipment will be combined. In this case, only the shipping costs of whichever lot has the highest shipping costs will be applied.

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in