You haven't verified your email address yet

Ancient Greek Bronze ring with griffin motif on bezel

Lot reference 30152845
Ancient Greek Bronze ring with griffin motif on bezel

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Your bid Current bid $82
Reserve price not met
Next minimum bid $88
Location: United Kingdom
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $10.48
$
$

No bids placed.

$82 Bidder 5446
14-10-2019 20:49:48
$71 Bidder 8909
14-10-2019 20:49:25
$66 Bidder 5446
14-10-2019 20:48:27
$55 Bidder 4717
14-10-2019 20:48:15
$49 Bidder 5446
14-10-2019 20:47:52
$44 Bidder 8909
14-10-2019 20:45:43
$38 Bidder 4717
14-10-2019 19:53:49

400-300BC - Greece

Culture: Ancient Greek
Material: Bronze
Object: ring with griffin motif on bezel
Century/ Timeframe: 400-300BC
Origin: Greece
Condition: Good Condition, See Photo

Ancient Greek Bronze ring with griffin motif on bezel

400-300BC - Greece

Internal diameter: 1.85cm

Acquired in London antique market 2019
Purchased by the current owner on 2019 in antiquities market long
Collected since: 2001 Previous owners history before that: British collection


Important information.
The seller guarantees that he is entitled to ship this lot.
The seller will take care that any necessary permits will be arranged.
The seller will inform the buyer about this if this takes more than a few days.

Gb Oldwonders  

Catawiki member since January 6, 2018, received 250 reviews in total (149 in last 12 months)

Feedback score: 92.9% (149 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very safe&fast delivery.
    Thank you so much
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-eabee0d October 18, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Super
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-95bc549 October 15, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Everything okay! Thank you!
    View translation Automatically translated. Turn off

    SIBOCA October 12, 2019

  • All ok.

    user-31516b0 October 2, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfect!
    Very fast shipping , beautiful item! Thank you!
    View translation Automatically translated. Turn off

    SIBOCA September 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    BONJOUR. SUPER L'ETAT. MALHEUREUSEMENT ILS MANQUES DES "EYES". MERCI.
    View translation Automatically translated. Turn off

    hostile September 24, 2019

  • Very good service but I am still waiting for History

    Alpar September 16, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Objet conforme à la description et aux photos, envoi et reception dans des délais tres corrects. Je suis en chantée et je recommande.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-ad84eac August 10, 2019

  • Very pleased with My purchase. Turned out beter than in the pictures. Properly packed by the seller before shipment.

    The only downside was the long delay without any notification from the Seller.

    user-55af0ac July 27, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    5 weeks delivery. Should do bether than that.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-4efa5d4 July 22, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Venditore scorretto non ho ricevuto né il lotto né il rimborso.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-3d11c52 July 22, 2019

    Response by seller
    The postal services delivered the item to an incorrect address. You have a refund and an apology. Some times these things happen. The postal services can be unreliable. If something does go wrong within the postal services we will always provide a refund or a replacement.
  • I didn't receive one item from my order (total 3 items) but I had my refund at the end.

    user-31516b0 July 22, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Very nice ring and excellent condition, good seller.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-b4cc32c July 16, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Even better then the pics. Very good. Thanks
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-86cc0b0 July 15, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Alles OK!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-64d3a18 July 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    sehr schönes Artefakt Ware wie beschrieben netter Kontakt gerne wieder Danke
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-5536183 July 7, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Ik ben zeer tevreden over deze aankoop en dit item is een zeer mooi exemplaar !
    View translation Automatically translated. Turn off

    verwimpghislain July 4, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    No response on the delivery delays, poor packaging: single envelope.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-139a366 July 3, 2019

    Response by seller
    The object arrived to you within 7days from the UK to France, for a 30euro order we are not going to pay more than 30euro to ship it to you..unfortunately we are not a charity
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ok la spedizione e l'oggetto corrisponde alle foto. Non è però comprensibile che non sia stata allegata una certificazione di autenticità e provenienza,vista la tipologia del lotto.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-344106b July 2, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Alles bestens, danke
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-606341c July 2, 2019

  • Excellent antiquity, thanks.

    2309kramery July 1, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Excelente. Estoy encantado con la compra, que recibí en el mismo estado que mostraban las fotos.
    Muchas gracias
    Julián Escribano
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-324df71 June 28, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    très bien !
    View translation Automatically translated. Turn off

    krap0 June 27, 2019

  • I HAVEN'T PROBLEM WITH THIS ORDER, BUT AN ORDER WHICH HAS BEEN PAID TO CATAWIKI FROM 28/05 AND CONTAINED 3 PARTS, TILL NOW I HAVEN'T RECEIVED ONE OF THEM.

    user-31516b0 June 26, 2019

    Response by seller
    THAT IS UNUSUAL, BECAUSE ACCORDING TO THE TRACKING NUMBERS YOU HAVE RECEIVED ALL OF YOUR ORDERS, VERY STRANGE HMM
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Lotes muy bellos pero sin certificado de autenticidad. Las formas del vendedor, claramente mejorables. Gastos de envío excesivos
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e4bf3bf June 25, 2019

View all reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $10.48
Austria $10.48
Belgium $10.48
Canada $10.48
Denmark $10.48
France $10.48
Germany $10.48
Ireland $10.48
Italy $10.48
Luxembourg $10.48
Netherlands $10.48
Norway $10.48
Poland $10.48
Portugal $10.48
Spain $10.48
Sweden $10.48
Switzerland $10.48
United Kingdom $10.48
Rest of Europe $10.48
Anywhere else $10.48

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in