You haven't verified your email address yet

2015 La Palazzetta Rosso di Montalcino - Tuscany - 6 Bottles (0.75L)

Lot reference 30950257
2015 La Palazzetta Rosso di Montalcino - Tuscany - 6 Bottles (0.75L)

The auction you are viewing has now ended

Show current auctions

Valid bid!

In order to place your bid, you'll only need to sign in or create a free account.

Already registered?

Waiting for extension Lot closed Open for bids in Lot closes in: Offer expires in:

Your bid Current bid $58
Reserve price not met
Next minimum bid $64
Location: Italy
Auction fee: 9% of the winning bid
Shipping to United States: $221.54
$
$

By bidding you confirm that you are 18 years or older.

No bids placed.

$58 Bidder 3958
10-11-2019 08:10:09
$49 Bidder 1490
10-11-2019 08:10:01
$47 Bidder 3958
10-11-2019 08:10:01
$38 Bidder 1490
10-11-2019 08:09:55
$33 Bidder 3958
10-11-2019 08:09:55
$2 Bidder 1490
09-11-2019 18:34:39

Red wine - Italy

Type: Red wine (More lots)
Vintage: 2015
Producer, Name of wine: La Palazzetta Rosso di Montalcino
Number of bottles: 6
Bottle size: Bottles (0.75L)
Country: Italy
Region: Tuscany
Label Condition: Fully intact, readable label
Capsule/Cork condition: Fully intact metal capsule

Note well: The images of our auctions, represent the bottles actually offered for sale have been realized by our staff and are exactly the bottles that you will receive at home! The conditions are always perfect!
and more, all wines sold by us, are maintained in perfect condition, in our temperature controlled warehouses at 14 and 16 ° C, in a horizontal position and in the absence of light. All our sales are guaranteed, money back guarantee!


Il “Santagostino Baglio Sorìa” è un vino rosso siciliano in cui regna un ottimo equilibrio tra freschezza e grado alcolico, unito a una piacevole complessità di profumi al naso. Firriato, realtà produttiva del trapanese, ricerca la sintesi fra passione e qualità, per realizzare etichette che, sorso dopo sorso, recitino il potenziale enologico della regione Sicilia. Proprio come questa bottiglia, in cui le radici territoriali del Nero d’Avola si intrecciano con la personalità internazionale del Syrah, acquisendo un profilo di tutto rispetto. Un rosso di carattere, da provare per conoscere un’ottima e affermata cantina.

Questo “Santagostino Baglio Sorìa” nasce dal felice abbraccio tra un vitigno autoctono, il Nero d’Avola, e un internazionale, il Syrah, che in Sicilia riesce a esprimersi su ottimi livelli qualitativi. Le viti di queste due varietà crescono all’interno di vigneti caratterizzati da un sottosuolo calcareo e argilloso, esposti verso sud e sud-ovest, all’interno della Tenuta Baglio Sorìa, nell’Agro di Trapani. Gli acini, accuratamente selezionati durante la fase della vendemmia, fermentano alcoolicamente in acciaio, rimanendo sulle bucce per 10 giorni. Poi si passa alla fase di affinamento, in cui il vino rimane per 8 mesi in barrique di rovere americano.


Shipping Details:
_____________

Labels, capsule and wine level in excellent status, please see the original pictures.
The bottles in the pictures is exactly the bottles you will receive at home.
The wooden crates and the boxes are sealed, come directly from the manufacturer and kept in perfect condition.

Secure shipping with solid package with express courier: I use TNT and BRT Express Courier for Italy; Dpd, Tnt, Dhl and Ups for all the EU-Country. It depends from the destination Country. I will post the tracking number after shipped.

Please check the shipping cost for each Country.

For countries with customs restrictions (USA, Canada, etc.), please verify that You are able to receive the parcel, otherwise the package will be blocked from the custom (it's is only your own risk!)

It WINE-SHOP  top

Catawiki member since April 9, 2018, received 144 reviews in total (129 in last 12 months)

Feedback score: 100% (129 reviews)
(last 12 months)
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    tutto perfetto , imballaggio ottimo , spedizione velocissima , e anche ottimo prodotto presentato , grazie mille , comprerò ancora
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-5e5eb2d November 20, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Vino arrivato a 8 giorni dal pagamento, ritardo nella consegna dovuto ad un errore sull'indirizzo di consegna da parte del fornitore. L'imballaggio è perfetto e c'è corrispondenza con il lotto. Grazie
    View translation Automatically translated. Turn off

    MaurizioS60 November 19, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    everything good arrived. thanks
    View translation Automatically translated. Turn off

    jandedobbeleer November 18, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Consegna veloce imballo perfetto tutto ok
    View translation Automatically translated. Turn off

    Benny511 November 1, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Imballaggio perfetto delle bottiglie perfettamente conservate e consegna avvenuta puntualmente . Grazie e buon lavoro .
    View translation Automatically translated. Turn off

    Marcello50 October 14, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    all good!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-0af6aae October 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    tutto ok
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-c7fa9e2 October 4, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Gute Weine zu guten Preisen
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-435553b October 2, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Tutto molto professionale, prodotto perfetto, imballaggio di qualità ma sopratutto consegna fulminea, davvero bravi complimenti!
    View translation Automatically translated. Turn off

    ClaudioBarbiero September 26, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Tutto perfetto, ottimo prodotto e ottimo imballo. Consigliato
    View translation Automatically translated. Turn off

    cri73 September 24, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Apesar de ter demorado e após resolvidas as confusões chegou.
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-d185e11 September 18, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    merce ricevuta 12 giorni dopo il pagamento, l'annata è diversa da quella indicata nell'annuncio, non risponde alle richieste
    View translation Automatically translated. Turn off

    1001robertos September 16, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Took three weeks to ship, but arrived in great condition!
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-4dc7bbb September 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    niente da obiettare
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e26db81 September 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    ci sono voluti 14 giorni per percorrere 149 Km. I Romani a piedi avrebbero fatto prima.
    Il lotto non mi è costato 5 euro ma 34,45 e poi cosa centra questo con la consegna in ritardo? Fate bene il vos
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-e26db81 September 11, 2019

    Response by seller
    Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Buongiorno, sorvolando sul tono sarcarstico davvero fuori luogo, ci scusiamo per il ritardo, abbiamo avuto un errore di magazzino e ce ne assumiamo le colpe.. mi lasci solo questo commento: Pagare 5 bottiglie 5€ (1 euro a bottiglia) e lamentarsi pure perchè arrivano in ritardo lasciando un feedback negativo è davvero il massimo.. complimenti!
    View translation Automatically translated. Turn off
  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Perfetto
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-48ab39e September 11, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    perfect
    View translation Automatically translated. Turn off

    pgroveda September 10, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    perfect!
    View translation Automatically translated. Turn off

    pantourist September 9, 2019

  • All good!
    As agreed. Good packing and bottles in nice condition. As expected!
    Thank you!

    user-de246b2 September 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Goed verpakt en snelle levering.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Patrickjuni1964 September 9, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    affidabile nei tempi di consegna materiale integro tutto positivo
    View translation Automatically translated. Turn off

    user-4389e9d September 8, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Uitstekende service, pakket is zeer professioneel verpakt en keurig op tijd verstuurd.
    View translation Automatically translated. Turn off

    markkreijenveld September 5, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    All good. Thank you!
    View translation Automatically translated. Turn off

    Sun1 September 5, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Tutto ok e veloci nel spedire
    View translation Automatically translated. Turn off

    Cadin August 30, 2019

  • Please note: some elements on this page have been translated automatically.
    Bene, consegna puntuale vino protetto con pack in polistirolo e cassetta di legno a parte. Sulla qualità del vino ovviamente non posso esprimere giudizi adesso.
    View translation Automatically translated. Turn off

    Mariomaximus August 26, 2019

View all reviews

Delivery

The seller will ship the item(s) within 3 working days after receiving confirmation of payment.

Shipping costs are for mainland destinations only.
More information

Customs information

Any other costs or charges such as customs or import duties, customs clearance and handling may also apply during the shipment of your lot and will be charged to you by the involved party at a later stage if applicable.

Shipping costs

United States $221.54
Austria $39.88
Belgium $39.88
China $221.54
Czech Republic $39.88
Denmark $39.88
Finland $55.39
France $39.88
Germany $39.88
Greece $44.31
Hong Kong, China $221.54
Hungary $44.31
Ireland $55.39
Israel $88.62
Italy $32.12
Latvia $39.88
Lithuania $39.88
Luxembourg $39.88
Malta $55.39
Netherlands $39.88
Norway $66.46
Poland $39.88
Portugal $39.88
Romania $39.88
Singapore $221.54
Slovak Republic $39.88
Slovenia $39.88
Spain $39.88
Sweden $55.39
Switzerland $55.39
Taiwan $221.54
Turkey $55.39
United Kingdom $39.88
Rest of Europe $55.39
Anywhere else $221.54

All of our auctions are subject to notarial supervision 

Payment options

Visa Mastercard Sepa_credit_transfer

Share this lot with your friends

We’re sorry, we're unable to accept your bid

Due to an outstanding payment, you currently cannot place any bids on Catawiki.

Once your payment has been processed, you will immediately be able to place your bids again as normal. Please note: If you decide to pay via bank transfer, your payment may take up to 2 working days to be processed. We therefore recommend using one of the direct payment methods available on our payment page.

Pay now

X
Not registered yet?
By creating your free Catawiki account, you’ll be able to bid on any of our 50,000 special objects up for auction every week.
or Sign in